معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت همه تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی در نهایت امنیت و رعایت مقررات اندیشیده است.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طی 36 سال گذشته این نظام توانسته با رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام (ره) و مجاهدت مردم بزرگ ایران در جریان انقلاب عظیم اسلامی مثال‌های افتخارآمیزی را از مردم‌سالاری در منطقه و جهان نشان دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در قرون اخیر و در نیمه دوم قرن بیستم بدون تکیه بر هیچ قدرتی و صرفا با تکیه بر مردم خود و با استفاده از آموزه‌های دین اسلام و رهبری، روحانیت و مرجعیت با استکبار و وابستگی و استبداد مبارزه کند و نظام وابسته شاهنشاهی را از عرصه سیاسی خود بزداید و این نظام را برپایه اراده مردم شکل بدهد.

وی افزود: باعث افتخار است که همه ارکان نظام براساس مهندسی دقیقی که خبرگان قانون اساسی برپایه اندیشه سیاسی امام (ره) نظامی مبتنی بر اراده مردم و احکام نورانی اسلام شکل داده است.

انصاری اضافه کرد: در طی 36 سال گذشته مردم ایران بارها رای داده‌اند و پی در پی به پای صندوق های رای رفته اند و با انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس با روند تکامل انقلاب اسلامی گام برداشته‌اند و توانسته‌اند مثالی از حضور آگاهانه ، مشتاقانه را از خود نشان بدهند.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مردم ایران 11 مرتبه برای انتخاب رئیس جمهور ، 9 بار برای مجلس شورای اسلامی ، 4 بار برای انتخاب خبرگان و 4 مرتبه برای انتخاب شوراهای اسلامی شهر و روستا به پای صندوقهای رای رفته‌اند. این در حالی است که کشورهای منطقه ما هنوز دموکراسی را مزه نکرده‌اند و اخیرا تنها به صورت محدودی انتخاباتی را در جهت شوراهای روستایی انجام داده‌اند.

وی افزود: جایگاه مجلس خبرگان رهبری جایگاهی رفیع و لنگرگاه اطمینان مردم و مهمترین حلقه مکمل مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بعد از ارتحال حضرت امام بسیاری از رسانه های غربی و جریانات بی اطلاع از ساختار قدرت جمهوری اسلامی ایران پیشگویی‌هایی را از اختلاف و بی‌سامانی کشور مطرح می‌کردند،‌اظهار داشت: با فاصله بسیار کوتاهی حتی قبل از وداع مردم با حضرت امام ،‌مجلس خبرگان ایفای نقش کرد و با تعیین جانشین حضرت امام نگذاشت حتی چند روزی خلاء رهبری در کشور احساس شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ‌مجلس شورای اسلامی نیز نهادی اثرگذار و به تعبیر حضرت امام مرکز همه قدرت ها و در راس امور است،‌تصریح کرد:مجلس شورای اسلامی تمام قوانین کشور را تصویب می‌کند ،‌به وزیران رای اعتماد می دهدو با مکانیزمهای خود نظارت بر دستگاه‌ها را بر عهده دارد.

انصاری افزود: طبیعی است که باید نمایندگان همه ملت ایران از همه جریانات سیاسی، اقوام،‌ گروه‌ها و حتی پیروان ادیان رسمی و مذاهب اسلامی در این مجلس حضور داشته باشند لذا ما امیدواریم مجلس دهم مجلسی قوی و مرکب از نخبگان برجسته ملت در سطوح مختلف تشکیل شود تا بتواند کشور را در مسیر رشد و توسعه پایدار کمک کند و با همراهی و همدلی دولت و قوه قضائیه و دیگر دستگا‌ه‌های نظام کشور را به پیش ببرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط منطقه‌ای بسیار ناامن و آشوب‌زده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد لنگرگاه آرامش و امنیت نه تنها برای مردم ایران بلکه برای همسایگان خود نیز باشد و خوشحالیم دولت تدبیر و امید در این مسیر گام‌های بلندی را برداشته است و در موضوع سیاست خارجی و به سرانجام رساندن برجام نیز زمینه های لازم را فراهم کرده اند.

انصاریان تاکید کرد: سال آینده سال مهمی برای کشور است و امیدواریم مجلسی بسیار توانا در فضای آزاد و شاداب به گونه‌ای شکل بگیرد که این ایفای نقش جمهوری اسلامی در منطقه و جهان با سرعت و قدرت بیشتری در عرصه های مختلف پیش برود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: ما در دولت مشغول کارهای نهایی بودجه 95 هستیم و همزمان نیز برنامه ششم توسعه را در دست بررسی قرار داریم و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بودجه 95 و برنامه ششم مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست هایی است که می تواند اجرای آنها ما را از فشارهای جهانی برهاند.

وی با بیان اینکه انتخابات اسفند ماه با مشارکت همه احزاب و گروه های سیاسی در عرصه و سپهر سیاست کشور خواهد بود گفت: امیدواریم رقابتی سالم و قانونی میان تمامی کاندیداها و احزاب برقرار شود به همین جهت هم دولت همه تمهیدات لازم را از طریق وزارت کشور فراهم کرده تا این انتخابات در نهایت امنیت و آرامش با رعایت دقیق قوانین و مقررات برگزار شود.

انصاری در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه هر دو انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی مهم است، تاکید کرد: همکاری خوبی هم با شورای نگهبان برقرار است که امیدواریم این شورا با نظارت دقیق خود مسبب برگزاری انتخابات پرشکوهی شود که نتیجه آن استحکام نظام ،‌تقویت همبستگی و مردم سالاری و توسعه امنیت و اتحاد ملی است.

وی گفت: اصحاب رسانه نیز طی در این مدت نقش بسیار محوری را برای ایجاد شور و نشاط مردمی ایفا می کنند که این نقش باید با ایجاد فضای اخلاقی برای مسابقه رحمانی، دینی، الهی و عقلانی و با رعایت همه بایدهای اخلاقی پیش برود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: آنچه که تکلیف ماست،‌این است که در عرصه های سیاسی خودمان را بعنوان سرباز عرضه کنیم و اگر مردم با رای خود افتخاری را بر ما نصیب کنند ، انجام وظیفه خواهیم کرد.

وی در ادامه در رابطه با مسئله بررسی صلاحیت داوطلبان گفت: مبنای اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها و فرآیند انتخابات، قانون است و این شورا بعنوان داور مهمترین عرصه سیاسی کشور یعنی انتخابات را با نهایت وسواس پیش خواهد برد تا هیچگونه شائبه‌ای ایجاد نشود ، دولت هم در این عرصه هیچ تکلیفی جز برگزاری سالم انتخابات ندارد.

وی یادآور شد: همه باید خوشبین و مراقب باشیم تا انتخابات بصورت پرشور و سالم برگزار شود.

انصاری خاطر نشان کرد: جناح‌ها باید به برنامه‌ها و نقاط مثبت خود بپردازند و نگاه تخریبی به رقبا نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مسئله نظارت بر رهبری که اخیرا مطرح شده است‌، اظهار داشت: قانون در همه زمینه‌ها حدود را مشخص کرده و بحث هایی که این روزها بالا گرفته بحث‌های ضروری نیست و توضیحات کافی هم درباره این موارد در قانون آمده است.

وی ادامه داد: همانطور که بسیاری از صاحبنظران گفته‌اند، مجلس خبرگان یکی از وظایفش استمرار شرایط رهبری را در وجود رهبر تایید می‌کند.

انصاری ادامه داد: این نظارت جدای از نظارت های میدانی و عملی و اصول اطمینان از شرایط رهبر نوعی نظارت عالیه را لازم دارد و همان چیزی است که در فرمایشات امام و همینطور شخص مقام معظم رهبری آمده است که این نظارت باید اعمال شود.

وی تاکید کرد: همه قدرت‌های ایران برخواسته از مردم است و رهبری هم به واسطه خبرگان رای را از مردم می گیرند و خبرگان ،‌منتخب مردم هستند.

انصاری در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون تحقیقی در همین راستا در مجلس خبرگان از دور اول تشکیل شده و تا اکنون نیز در چارچوب مجلس خبرگان وظیفه خود را انجام می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.