معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: با آغاز طرح تحول سلامت سهم پرداختی مردم به 6 درصد رسیده است.

دکتر فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طرح تحول سلامت گفت: اولویت قرار دادن سلامت اقدام بسیار خوبی بود که در این دولت صورت گرفت و به بحث بودجه و نظام سلامت توجه ویژه شد.  پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای در گرو انسان‌های سالم و سالم بودن در گرو توجه به حوزه سلامت است البته نقش رئیس جمهور و هیئت دولت در این میان غیر قابل انکار می باشد.
 
وی ادامه داد: شاهد بودیم که قبل از آغاز این طرح حدود 40 درصد هزینه‌ها را مردم پرداخت می کردند اما با اجرای این طرح سهم پرداختی به 6 درصد رسیده است که این امر موجب افزایش اعتماد مردم به بخش دولتی و افزایش اعتبار دفترچه‌های بیمه شده است. 

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 95 درصد تجهیزات، وسایل و داروهای لازم برای بیماران از سوی بیمارستان‌ها تهیه می شود، طبیعی است که هر طرحی نقاط ضعفی دارد اما وقتی نقاط قوتش بیشتر باشد یعنی طرح موفق و مثبت بوده است. 

وی در خصوص اصلاح تعرفه‌های خدمات حوزه سلامت تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول در بخش خدمات بستری در حدود 6 سال تعرفه‌های بستری فریز شده و این موضوع با توجه به اینکه هر ساله با تورم 30 یا 40 درصدی کشور رو به رو بودیم، عجیب بود اما این دولت با اصلاح نسبی تعرفه ها باعث رشد تعرفه در بخش خدمات بستری شد و در واقع شاهد کاری تحسین بر انگیز بودیم. 

وی در پاسخ به این سوال که یکی از نگرانی‌های عمده‌ای که مجریان طرح و . . .  دارند این است که آیا اعتبارات اختصاص یافته به این طرح پایدار خواهد بود یا نه بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که شاید این اعتبار عادلانه میان تولید کنندگان خدمت توزیع نشده است یعنی به همان میزان که این اعتبارات به بخش دولتی اختصاص یافت، نهادهای وابسته به دولت،‌بیمارستان‌های تامین اجتماعی و ارتش به همان سهم از اعتبارات استفاده نکرده‌اند. 

دکتر فتاحی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد متاسفانه بخش خصوصی در این طرح نادیده گرفته شده، پس بهتر بود توزیع این اعتبارات در اختیار بیمه‌ها که همان خریداران خدمت اصلی محسوب می ‌شوند، قرار می‌گرفت. ما می‌پذیریم که دولت در تامین اعتبار مشکل دارد اما هنوز تا واقعی شدن نرخ تعرفه ها چه در بخش هتلینگ بیمارستان ها و چه نرخ خدمات راه زیادی داریم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.