مسابقات کشوری قرآن تأثیر مهمی بر تحکیم وحدت اسلامی دارد

مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه گفت: 630 نخبه قرآنی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند که 375 نفر از آنها تا روز گذشته به رقابت پرداختند و 260 نفر دیگر نیز از امروز رقابت خود را آغاز کردند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه اظهار کرد: با آغاز رقابت ها در رشته قرائت شاهد شور و حال ویژه‌ای با حضور گسترده مردم هستیم.

وی افزود: با توجه به استقبال فراوانی که در روز اول برگزاری این رقابت‌ها صورت گرفت، در روزهای آتی به استقرار حداقل 300 صندلی در لابی وسالن جنبی مجتمع فرهنگی انتظار اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حضور نمایندگان 31 استان کشور در کسوت شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات گفت: تنوع قرائت و لحنی که امروز در مسابقات به چشم می‌خورد، جمعیت حاضر در سالن را به وجد می‌آورد.

حسینی‌اراکی با اشاره به اینکه تلاوت زیبا می‌تواند جذاب باشد، ادامه داد: صوت و لحن زیبا می‌تواند دیگران را به سمت قرآن جذب کند و این جذب مقدمه‌ای برای ایجاد اخلاق قرآنی است.

وی اخلاق قرآنی را برابر با حرکت در مدار قرآن دانست و افزود: حرکت بر مدار قرآن به این معناست که دستورات قرآن در عمل و رفتار ما جاری و ساری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: 630 نخبه قرآنی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند که 375 نفر از آنها تا روز گذشته به رقابت پرداختند و 260 نفر دیگر نیز از امروز رقابت خود را آغاز کردند.

حسینی‌اراکی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز هفته وحدت و تقارن این مسابقات با این هفته، مسابقات تأثیر مهمی بر تحکیم وحدت دارد و نشان می‌دهد که با وجود حمایت تمام دولت‌های استکباری حامی داعش از تفرقه‌افکنی، دنیای اسلام در سایه اتحاد قرار دارد.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار