رژیم بحرین که از حامیان داعش است، در اقدامی نمایشی برای محاکمه اعضای این گروه تروریستی دادگاه تشکیل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العالم، در نخستین جلسه محاکمه اعضای باند تروریستی داعش در بحرین، فاش شد که متهم اصلی این پرونده، ترکی بنعلی تئوریسین گروهک داعش و 3 برادر وی به ویژه عبدالله بنعلی هستند. همچنین در این جلسه مشخص شد که یک مدرس عضو این باند نیز از شغل خود برای ترویج فکر تکفیری استفاده کرده است و این باند برای اقدامات تروریستی علیه شیعیان در مسجد جامع عالی شیعیان این کشور برنامه ریزی کرده بود.

پایگاه اینترنتی مراه البحرین، در گزارشی نوشت: این دادگاه بزرگ برای محاکمه 24 فرد (16 تا 42 ساله) از جمله ترکی بنعلی تئوریسین گروهک داعش و برادرانش برگزار شد.

بر اساس بیانیه دادستانی بحرین، این 24 نفر در اقدامی غیرقانونی شاخه یک گروهک تروریستی را ایجاد کرده و فرماندهی آن را برعهده گرفتند، و علاوه بر دستیابی به سلاح، در زمینه استفاده از سلاح و بمب برای اهداف تروریستی آموزش دیده اند.

واقعیت این است که برگزاری این دادگاه در بحرین پس از گذشت مدت طولانی از انتشار اخبار متعدد از حضور عناصر داعش در بحرین و حمایت رژیم آل خلیفه از تروریست های داعش، قبل از هر چیز، مهر تاییدی بر صحت این اخبار است.

از سوی دیگر این عناصر مانند شهروندان عادی در دادگاهی در بحرین محاکمه می شوند و علیرغم این که در تروریستی بودن گروهک داعش هیچ تردیدی نیست و تنها حامیان این گروهک حاضر نیستند به صراحت اعلام کنند که داعش گروهکی تروریستی است.

بر اساس شواهد، عناصر تروریستی داعش، چنان خیال آسوده ای در بحرین داشته اند که به اذعان دادستانی بحرین، متهم ردیف اول این پرونده، شاخه گروهک تروریستی داعش در بحرین را تشکیل داده و به واسطه دو برادر خود به عنوان متهم های ردیف دوم و سوم، توانسته است سایر اعضا را جذب کند و آموزش های لازم را به این عناصر بدهد.

همچنین آنها توانسته اند، عناصر این شاخه داعش را به مقر و اردوگاه های داعش در عراق و سوریه اعزام کنند تا دوره های آموزشی لازم را در زمینه استفاده از سلاح و مواد منفجره و نیز شرکت در عملیات نظامی و تروریستی، بگذرانند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار