امروزه در دنیای تکنولوژی اینترنت نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد ایفا می‌کند و براساس پیشرفت کشورها سرعت اینترنت نیز متغیر؛ اما همنان در این میان کره جنوبی صدر نشین است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، میانگین سرعت اینترنت نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد را نشان می‌دهد. بر همین اساس در نیمه سوم سال جاری میانگین جهانی سرعت اینترنت 5.1 مگابیت بوده است که بیشتر آن بر روی بستر DSL می باشد.


افزایش 14 درصدی سرعت اینترنت در سطح جهان

در بین کشورها کره جنوبی با داشتن میانگین سرعت 20.5 مگابیت بر ثانیه در صدر جدول قرار دارد که این سرعت چهار برابر سرعت جهانی اینترنت است. کشور ایالات متحده با تمامی پیشرفت‌هایی که داشته، هنوز هم در بین 10 کشور جهان نتوانسته جایگاهی را به خود اختصاص دهد اما با این حال میانگین سرعت اینترنت این کشور 12.6 مگابیت بر ثانیه است.

افزایش 14 درصدی سرعت اینترنت در سطح جهان

در این آمار کشور نروژ بیشترین رشد سرعت اینترنت را به خود اختصاص داده است که با میانگین سرعت اینرتنت 16.5 مگابیت، رشد 44 درصدی را نسبت به مدت مشابه‌ی سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین با آنکه کره‌جنوبی صدر نشین این لیست است اما با این وجود نسبت به سال گذشته 19 درصد افت سرعت داشته است!


افزایش 14 درصدی سرعت اینترنت در سطح جهان

براساس گزارش Akamai، در حدود 80 درصد کاربران اینترنت در ایالات متحده از سرعتی بیش از 4 مگابیت استفاده می‌کنند. همچنین در سطح جهان، 65 درصد از کل کاربران اینترنت از میانگین سرعتی بیش از 4 مگابیت، 27 درصد آنها از سرعت بالاتر از 10 مگابیت و 15 درصد نیز از سرعت بالاتر از 15 مگابیت بهره‌مند می‌باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۴
پس رتبه ایران چنده؟؟؟؟؟؟خخخخ
آخرین اخبار