در اینجا 6 راهکار طبیعی برای شما آماده کرده‌ایم که با کمک آ‌ن‌ها می‌توانید در خانه دندان‌های خود را سفید و درخشان کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دندان‌ها هنگام خندیدن بسیار مشخص هستند و دندان‌های زرد و تیره خنده افراد را نامطلوب می‌کنند و گاهی اوقات باعث احساس خجالت می‌شوند. تقریبا همه افراد دوست دارند دندان‌های سفید داشته باشند و افراد بسیاری حاضرند هزینه بسیار زیادی را صرف این کار کنند. اما راه‌حل سفید کردن دندان‌ها بدون هزینه زیاد در خانه خود شما وجود دارد.

مواد غذایی و میوه‌های زیر راه‌هایی خانگی برای سفید و براق کردن دندان‌ها هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بدون نیاز به دندان پزشک زیبایی خود را چندین برابر کنید:

1-پوست پرتقال: پوست پرتقال را جدا کرده و آن را روی دندان‌هایتان بمالید و تاثیرات آن را مشاهده کنید.

2-خانواده توت‌ها به خصوص توت فرنگی: این میوه علاوه بر خوش مزه بودن، لکه‌ها و پلاک‌های زرد موجود در دهان را از روی دندان‌های شما پاک می‌کند و یا حداقل آ‌ن‌ها را کاهش می‌دهد.

3-لیمو: لیمو ماهیتی اسیدی دارد و به همین دلیل می‌تواند لایه زرد رنگ روی دندان را از بین ببرد.

4-سیب: جویدن سیب مانند مسواک زدن دندان است و بسیار برای دندان مفید است. پس سعی کنید زیاد سیب بخورید.

5-نمک: تحقیقات حاکی از آن است که نمک می‌تواند در برطرف کردن لکه‌های زردرنگ موجود در دهان بسیار موثر باشد. می‌توانید به سادگی نمک را با جوش شیرین مخلوط کرده و آن را به‌ آرامی روی دندان‌هایتان بمالید.

6-برگ ریحان: علاوه بر اینکه برگ ریحان در پیشگیری از بیماری‌های پریودنتال بسیار مفید است، در برطرف کردن چرک دندان و لکه‌های زردرنگ آن بسیار موثر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۱ دی ۱۳۹۴
اگرازدندان مصنوعی متحرک استفاذه میکنید،برای ازبین بردن جرم انرا حدود 8ساعت درداخل یکلیوان آب که یک قاشق چایخوری وایتکس درآن حل شده باشد قراردهید.سپس بعدازشستن معمولی ازآن استفاده نمائید ،دندان عاریه شما کاملا نو به نظرمیرسد.
آخرین اخبار