خبر‌های خوش برای معلولان کشور/ 300 هزار معلول در صف انتظار

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توقف صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز(پنج شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نتایج عملکرد و خروجی های مراکز ترک اعتیاد در کشور مناسب نیست و به این علت فعلا صدور مجوز تاسیس این مراکز متوقف شده است .

وی افزود: برای ارتقای عملکرد مراکز ترک اعتیاد ، کارگروهی متشکل از کارشناس و افرادی که ترک اعتیاد موفق داشتند ، تشکیل شده و در حال بررسی و بازنگری ایجاد این مراکز هستند.

به گفته وی ، هم اکنون پنج هزار مرکز ترک اعتیاد مجوز دار در کشور فعال است .

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان اینکه 300 هزار معلول در کشور در صف دریافت خدمات بهزیستی هستند، گفت: یک میلیون و 200 هزار معلول در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده اند و 300 هزار نفر از افراد معلول نیز نیازمند دریافت خدمات آموزشی، توانبخشی و دریافت لوازم و تجهیزات هستند.

محسنی بندپی با اشاره به تایید لایحه بازنگری در حمایت از معلولان در کمیسیون مشترک مجلس بیان کرد: این لایحه یک شنبه آینده در هیئت رئیسه مجلس مطرح می شود و در صورتی که تصویب شود ،سالانه 60 هزار نفر از  300 هزار نفری که در صف دریافت خدمات بهزیستی هستند در مدت برنامه ششم توسعه ، از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند .

وی تاکید کرد : از سال آینده هم از حقوق افراد دارای معلولیت به لحاظ رفاه اجتماعی، تردد پذیری، اشتغال، معیشت، و نیز سه درصد استخدام در دستگاه های اجرایی حمایت بیشتری می‌شود.

 *آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت
انوشیروان محسنی بندپی افزود : نقشه راه بهزیستی كشور پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و این موضوع به صورت ویژه در دستور كار این سازمان قرار گرفته است  .

وی از خدمات موسسات خیریه و مراكز نگهداری كودكان بی سرپرست در كشور قدردانی كرد و اظهار داشت : تاكنون این مراكز - خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه دادند و این خدمات نیز روز به روز بیشتر می شود .

وی بیان كرد : از همه ظرفیت ها باید برای خدمت به افراد جامعه استفاده كرد و سازمان بهزیستی به عنوان متولی و ناظر بر مراكز نگهداری كودكان بی سرپرست تلاش می كند در كنار این افراد حمایت های مالی لازم را ارائه دهد .

رئیس سازمان بهزیستی کشور نقش مردم و خیران در كارهای خیر و عام المنفعه را مهم دانست و تصریح كرد : تاكنون این افراد خدمات خوبی و مفیدی را به سازمان هایی چون بهزیستی ارائه كرده اند.
 
محسنی بندپی گفت: احكام سلامت اجتماعی مهم ترین موضوعی بوده كه دولت و سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه به آن پرداخته است و در لایحه سال 95 كشور اعتبارات خوبی را در این راستا پیش بینی شده است  .

رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در سفر به استان سمنان از پنج مرکز زیرپوشش این نهاد در دامغان بازدید کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
از این وعده ها زیاد شنیدیم. به صورت عملی به سفره معلولین و نیازمندان توانبخشی در عمل چی نصیب می شود . وعده خالی نه برای آنها نان می شود و نه آب و نه آینده و نه کاهش رنج و آلام خانواده هایی که فرزند معلول خود را در منزل نگهداری می کنند.حرف خالی هیچ به درد کسی نمی خورد.
آخرین اخبار