سخنگوی وزارت کشور گفت: ثبت نام برای داوطلبان در تهران تا پایان روز و در شهرستانها تا ساعت 16:30 ادامه دارد.

ثبت نام ده هزار و چهار نفر تا ساعت12:45/ ثبت نام برای داوطلبان در تهران تا پایان روزبه گزارش خبرنگار  گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا ساعت12:45امروز ده هزار و چهار نفر ثبت نام کردند و از این تعداد21نفر اقلیت دینی هستند.

وی افزود: 6460دارای مدرک تحصیلی ارشد هستند، همچنین  1345نفر فقط در روز اخر ثبت نام کرده اند.


امیری تاکید کرد:  ثبت نام برای داوطلبان در تهران تا پایان روز و در استانها تا ساعت  16:30   تمدید می‌شود و در استان ها به درخواست فرمانداران میتوان تمدید کرد.


وی تصریح کرد: بنا به خوداظهاری داوطلبان تعداد618نفر دارای سابقه نمایندگی در مجلس را دارند.

امیری بیان کرد: از 9 دوره مجلس شورای اسلامی، در دوره اول 3694نفر برای نمایندگی ثبت نام کردند که در دوره های مختلف این امار سیر سعودی و در برخی جاها سیر نزولی داشته است تا اینکه در مجلس هفتم 8172نفر برای نمایندگی ثبت نام کردند.

وی افزود: در دوره هشتم انتخابات مجلس این عدد به7600نفر کاهش پیداکرده و در دوره نهم مجلس کسانی که برای نمایندگی ثبت نام کردند، براساس سوابق موجود در وزارت کشور 5283نفر بودند، اما در انتخابات دوره دهم مجلس تا چند دقیقه پیش شاهد ثبت نام ده هزار و دویست وهشتاد و شش نفر هستیم، این درحالیست که فعلا تا پایان زمان قانونی ثبت نام که پایان امروز است مهلت باقیست و قطعا این امار افزایش خواهد یافت.

امیری درمورد انتخابات الکترونیکی گفت: قرارهای قبلی به قوت خود باقیست و نرم افزارهای آن در دو ازمایشگاه مهم و معتبر که کار راست آزمایی نرم افزارها را انجام میدهند، در حال ازمایش است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.