تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 4 دی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبالی اتفاقات مهم دنیای فوتبال در تاریخ چهار دی (۲۵ دسامبر) را مرور می کنیم.
 
۲۵ دسامبر ۱۹۱۴، نیروهای بریتانیای و آلمانی نزدیک خط مقدم ایپر در بلژیک در خلال جنگ جهانی اول با یکدیگر فوتبال بازی کردند. در شب قبل از این مسابقه به بهانه جشن کریسمس، بین نیروهای دو کشور آتش بس اعلام شد و سربازان آلمانی و بریتانیایی شروع به آواز خواندن و رد و بدل غذا کردند. در صبح کریسمس، سربازان دو کشور سنگر را ترک کردند و با یکدیگر فوتبال بازی کردند. در این بازی که نیم ساعت طول کشید، هیچ کدام موفق به گلزنی نشدند.

این آتش بس کریسمس چنان مشهور شد که برای آن کتاب نوشته شد و موسیقی ساخته شد. حتی یک فیلم سینمایی هم در سال ۲۰۰۵ به اسم کریسمس مبارک، با همین موضوع ساخته شد.
 
۴ دی ۱۳۸۷، در بازی دوستانه پرسپولیس و راه سازان قم خون راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که زمانی که نیکبخت واحدی در کنار خط طولی زمین و چسبیده به تماشاگران قمی برای تصاحب توپ با بازیکن حریف درگیر شد، چند هوادار قمی به او توهین کردند و درگیری ها آغاز شد. لیدرهای پرسپولیس وقتی که متوجه این اتفاق شدند به سرعت خود را به آن چند تماشاگر رساندند و در عرض چند ثانیه، با چاقو چند خط را روی صورت آنها انداختند. سپس در حالی که بازی هنوز به اتمام نرسیده بود، طرفین درگیری یکدیگر را به مرحله دوم چاقو کشی در بیرون ورزشگاه دعوت کردند.
 
۲۵ دسامبر ۱۹۱۶ تیم بتلهم استیل و تیم بن میلرز آمریکا برای تعیین پایتخت فوتبالی آمریکا، روبروی یکدیگر قرار گرفتند. در آن زمان فوتبال آمریکا به دو بخش بزرگ شمال شرق و غرب تقسیم می شد و این دو تیم، بزرگترین تیم های این دو منطقه بودند اما یک سوال وجود داشت و آن این بود که کدام منطقه از لحاظ فوتبالی قوی تر است.

در ۲۵ دسامبر این دو تیم برای پاسخ به این سوال روبروی هم قرار گرفتند و بازی آنها در حضور شش هزار تماشاگر با نتیجه دو بر دو به پایان رسید.
 
۲۵ دسامبر ۱۹۴۴، جرزینیو ستاره سابق تیم ملی برزیل متولد شد. او در جام جهانی ۱۹۷۰ در همه بازیهای برزیل گلزنی کرد و به سومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که این کار را انجام داده است.

جرزینیو اکثر بازی های باشگاهی خود را در تیم شهرش یعنی بوتافوگو سپری کرد. او از سال ۱۹۶۴ وارد تیم ملی شد اما در جام جهانی ۱۹۶۶ همراه با کشورش ناکام بود. اوج کار او در جام جهانی ۱۹۷۰ بود که در تمام مسابقات برزیل در آن جام گلزنی کرد و نقش زیادی در قهرمانی برزیل داشت.

جرزینیو پس از آلچدس گیجیا اوروگوئه ای در جام جهانی ۱۹۵۰ و ژوست فونتن فرانسوی در جام جهانی ۱۹۵۸، سومین بازیکن تاریخ شد که در همه بازی های یک جام جهانی موفق به گلزنی شده است. این ستاره برزیلی در سال ۱۹۸۳ بازنشسته شد.
 
۲۵ دسامبر ۱۹۱۸ برتی می بازیکن و مربی انگلیسی به دنیا آمد. دوران بازی وی زیاد طولانی نبود و خیلی زود به دلیل مصدومیت کنار رفت. شهرت او به دلیل مربیگری در آرسنال است. برتی می از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۶ سرمربی آرسنال بود.

وی در سال ۲۰۰۱ در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار