امام جمعه موقت کرمان گفت: همه مسلمانان باید از حضرت محمد (ص) به خصوص در مسائلی مانند وحدت که تاکید بیشتری شده پیروی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام صباحی در جمع مردم خداجوی نماز جمعه کرمان در مصلی این شهر به اهمیت برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و افزود :در نماز جمعه و خطبه های نماز ، خطیب خود و مردم را به تقوای اسلامی دعوت می کند.وی از مردم خواست تا راه تقوا را ادامه دهند و در این مسیر واجبات را انجام و محرمات را ترک کنند .

امام جمعه موقت کرمان به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : حضور در انتخابات قدرت ملت و شرکت در آن شوکت کشور است .

وی افزود : یکی از برگه های زرین این انقلاب که در کارنامه مقام معظم رهبری است صیانت و حفاظت از انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به اینکه همه مردم با مسائل و مباحث انتخابات آشنایی دارند ابراز امیدواری کرد: شرکت مردم در این انتخابات گسترده باشد.

وی در ادامه گفت : حوادثی که بعد از انتخابات در سال 88 صورت گرفت بهانه ای شد تا اصل نظام نشانه گرفته شود .

امام جمعه موقت کرمان به اهمیت حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود : آن انتخابات یک شبهه معمولی و یک خدشه ی عادی را به چالشی درباره نظام تبدیل کرد که حماسه 9 دی با حضور مردم تنها راه برای حل کردن و پایان دادن به این مشکل بود.

وی همچنینبهمیلاد حضرت مسیح اشاره کرد وافزود : قرآن از حضرت مسیح و مادر پاکش حضرت مریم به بزرگی یاد کرده و مسیحیان باید ارزش این کار را بدانند چون هیچ دینی مانند اسلام از حضرت مریم و حضرت مسیح صحبتی نکرده است .

حجت الاسلام صباحی با اشاره به داستان حضرت مریم اظهار داشت : متاسفانه داعش و برخی مسیحیان عصمت حضرت مریم را زیر سوال می برند.

امام جمعه موقت کرمان به میلاد حضرت محمد (ص) ، پیامبر مهربانی ، رحمت ، اخلاق و وحدت اشاره کردو تصریح کرد : امیدواریم همه مسلمانان از حضرت محمد (ص) پیروی کنند مخصوصا در مسائلی مانند وحدت که تاکید بیشتر شده است .

خطیب نماز جمعه به شهادت شهدای نییجریه نیز اشاره کرد و گفت : خون این شهیدان در راه امام حسین (ع) ریخته شده و ما وظیفه داریم یاد ان ها را گرامی بداریم.

وی به ارزش عمر اشاره کرد و گفت : برخی از سال ها و ساعت های عمر طلایی هستند که قطعا این حالت ها و ساعت ها در اختیار نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام صباحی با اعلام اینکه یک ساعت از عمر نوجوان اندازه 10 ساعت بهره برداری و زیان است افزود : اگر جوانان و نوجوانان ما عمر خود را به بطالت بگذرانند دیگر این ساعت ها جبران نمی شود و برای جبران زمان زیادی لازم است .

وی بنا به فرموده حضرت علی (ع) به استفاده از تجربیات گذشتگان تاکید و خاطرنشان کرد : برای کسب کمالات به مطالعه و ارزیابی و استفاده از تجربیات گذشتگان نیاز است تا برای آیندگان علاوه بر تجربیات گذشتگان تجربیات جدیدی بر جای بگذاریم.

امام جمعه موقت کرمان یادآور شد : نکته ای که باید همه ی ما به آن توجه کنیم این است که از دوست خوب و از هم نشینی با انسان های پاک غافل نشویم .

وی به جوانان تاکید کرد : که اگر نمیخواهند به روش گذشتگان عمل کنند با تفکر و و تفهم و به دور از تعصبات تصمیم های خود را بگیرندو همچنین از پدران و مادران خواست که نسبت به مسائل دینی نوجوانان و جوانان سخت گیری نکنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: پیامبر ، وحدت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.