در مجموع 145 داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مهلت نام نویسی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 28 آذر تا ساعت 21 روز گذشته جمعه 4 دی ماه، 145 نفر در این استان ثبت نام کردند.

خدابخش مرادی افزود: روز گذشته در آخرین و هفتمین روز ثبت نام داوطلبان 50 نفر و در روزهای گذشته 95 نفر از داوطلبان با حضور در فرمانداری شهرستان های شهرکرد، بروجن، لردگان و اردل برای حضور در این انتخابات نام نویسی کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع 145 داوطلب ثبت نامی در چهارمحال و بختیاری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، 35 نفر از حوزه انتخابیه شهرستان های شهرکرد، سامان و بن، 41 نفر از حوزه انتخابیه شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، 40 نفر از حوزه انتخابیه لردگان و 29 نفر از حوزه انتخابیه بروجن نام نویسی کردند.

مرادی گفت: 9 نفر از این تعداد داوطلب ثبت نامی را بانوان تشکیل می دهند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 7 اسفندماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذر تا 4 دی و داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر تا 2 دی انجام شد که در چهارمحال و بختیاری 16 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری هم ثبت نام کردند.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و بیش از ۸۹۵ هزار نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که شامل یک نماینده از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان، یک نماینده از حوزه انتخابیه بروجن، یک نماینده از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، و یک نماینده از حوزه انتخابیه لردگان می باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.