رئیس ستاد انتخابات استان همدان از نام نویسی 293 داوطلب نمایندگی استان برای 9 کرسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمد ابراهیم الهی تبار دیشب به خبرنگار ما گفت: 82 داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 71 داوطلب در حوزه انتخابیه ملایر، 39 داوطلب در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ، 28 داوطلب در نهاوند، 26 داوطلب در رزن ، 26 داوطلب در تویسرکان و 21 نفر نفر داوطلب برای حوزه اسدآباد ثبت نام کردند.


وی افزود: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح شنبه هفته جاری در هفت حوزه انتخابیه استان همدان آغاز شد و طبق برنامه زمانبندی انتخابات، نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته و تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه صورت گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: 26 نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دور مجلس شورای اسلامی در این استان زن و مابقی مرد هستند.

الهی تبار اضافه کرد: همچنین 15 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی مجلس دارند و هفت نفر از نمایندگان فعلی استان از حوزه های انتخابیه استان همدان و دو تن دیگر نیز برای حوزه انتخابیه استان تهران در این انتخابات شرکت کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان بیان کرد: مسن ترین داوطلب نمایندگی در همدان 62 سال و جوانترین داوطلب 30 سال سن دارد.

الهی تبار گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از امروز به مدت 10 روز در هیات های اجرایی صورت می پذیرد و مراجع چهارگانه پنج روز مهلت دارند مدارک مورد نیاز را در اختیار فرماندارن قرار دهند.

استان یک میلیون و 750 هزار نفری همدان با 9 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است و انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دور خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.