مدیرکل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت:راه اندازي سمن براي پيشبرد فعاليت نخستین راهنمايان حرفه ايي طبيعت گردي از الزامات است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کرمان محمود وفايي با اشاره به اينكه راهنمايان طبيعت گردي به عنوان پرچم داران و حافظين طبيعت خداوندي محسوب مي شوند، افزود: بايد نام این افراد به عنوان اولين هنرجويان دوره تخصصي طبيعت گردي به صورت رسمي ثبت شوند.

وي به پايه گذاري جنبشي به نام جنبش حفاظت از عرصه ها و آثار طبيعي استان كرمان ، اشاره كرد و اظهار افزود :با پايان يافتن اين دوره بايد تحت عنوان اين جنبش به حفاظت از منابع طبيعي كه از مهمترين سرمايه هاي كشورمحسوب مي شوند ، بپردازيم.

وفايي منابع طبيعي و نيروي انساني را از سرمايه هاي مهم اين كشور دانست و خاطرنشان کرد : اگر ما نيروي انساني خوب ، بهره ور ، مسئول و متعهد به آب و خاك كشورمان داشته باشيم مطمئنا آباداني ، توسعه و رونق رانيز به دنبالش خواهيم داشت.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بااشاره به اینکه بشر امروز بيش از هر زمان ديگر نياز به حفاظت ، پاسداشت و بهره وري صحيح ازامانت های الهي دارد ، گفت : كشور ما جزء معدود كشورهايي است كه از منابع طبيعي فوق العاده غني با اقليم هاي مختلف برخوردار است بنابراين بايد این منابع حفظ و حراست شود.

ویدر تعبيري ، اين استان را ايراني كوچك خواند و افزود: از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هايي كه در سرتاسر كشور توزيع شده است را مي توان در استان پهناور كرمان ديد.

وفایی با بيان اينكه با اين همه شايستگي، امكانات و منابع خداوندي كه در استان كرمان وجود دارد ، ولي هنوز نتوانستيم اين استان را به جايگاه واقعي آن برسانيم ، خاطرنشان کرد : با توجه به آموزشهايي که فرا گرفته اید رسالت بزرگي بر دوش شما است کهبصورت حرفه ايي بايد آن را به انجام برسانيد و ديگران را نيز نسبت به منابع طبيعي و طبيعت بكر و زيباي استان كرمان آگاه سازيد.

وفايي با اشاره به اينكه راه اندازي سمن براي پيشبرد فعاليت اولين راهنمايان حرفه ايي طبيعت گردي از الزامات است ، تصريح كرد: اولين رسالت شما در اين زمان حفاظت از كوير زيباي لوت است كه بايد بيشتر از ديگرعرصه ها و محوطه هاي مورد توجه قرار گيرد.

وي در پايان افزود : به يمن پايان اولين دوره طبيعت گردي ويژه راهنمايان گردشگري در روز 15 اسفند درختي را به نام "ميعادگاه هفتواد" نام موسسه اي كه در آن آموزش ديده ايد ، بنشانيد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: سمن ، طبیعت ، گردی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.