بنابر اعلام یک منبع آگاه، ترکیه قصد دارد پس از گذشت 5 سال از قطع روابط نظامی با رژیم صهیونیستی، بار دیگر آن را احیا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، روزنامه‌ «تودِیز زمان» ترکیه به نقل از یک مقام نظامی این کشور نوشت: «آنکارا قصد دارد تجهیزات نظامی پیشرفته از اسرائیل خریداری کند.» بنابر اعلام این منبع آگاه، تجهیزات مذکور شامل پهپاد و سامانه‌‌های شناسایی و نظارت خواهند بود.

ترکیه و رژیم صهیونیستی در دهه 1990 به لحاظ نظامی با یکدیگر روابط گسترده‌ای داشتند؛ زیرا در دوره مذکور، کشورهای غربی به دلایل حقوق بشری با آنکارا مراوده نظامی نداشتند.

در سال 2010 یک ناوگان ترکیه با صدها سرباز و روشنفکر ضد رژیم‌صهیونیستی به قصد شکستن محاصره غزه، به سمت کرانه باختری روانه شد. درگیری مسافران ناوگان مذکور با نیروهای صهیونیست، به کشته شدن 9 شهروند ترکیه انجامید. آنکارا پس از این حادثه، روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را کاهش داد و سه شرط برای آشتی مطرح کرد: عذرخواهی رژیم اشغالگر قدس، پرداخت غرامت به خانواده‌هایی که در این حادثه داغدار شدند و لغو محاصره دریایی غزه که تاکنون محقق نشده‌اند.

اما به تازگی سرنگونی جنگنده روسیه بوسیله ترکیه و در نتیجه آن اعمال تحریم از سوی مسکو، آنکارا را بار دیگر به رژیم صهیونیستی نزدیک کرده است. هفته گذشته بنیاد حقوق بشر ترکیه تلاش آنکارا برای بهبود روابط با رژیم اشغالگر را محکوم کرد. احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، نیز به تازگی اعلام کرده است برقراری روابط با رژیم صهیونیستی به معنای کوتاه آمدن مقامات این کشور از شروط مطرح شده به خصوص در ارتباط با حصر غزه نیست.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار