بر اساس اعلام منابع خبری، ترکیه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از این رژیم خواست جایگاهی را در غزه برای آنکارا در نظر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛پایگاه خبری 24 امارات از واگذاری اداره نوار غزه به عنوان شرط ترکیه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نام برد.

این پایگاه خبری به نقل از منابع سیاسی بلندپایه در گفت وگو با روزنامه 'اسرائیل الیوم' افزود: ترکیه از اسرائیل خواسته به عنوان شرطی برای عادی سازی روابط با این رژیم، جایگاهی در غزه برای ترکیه در نظر بگیرد.

براساس این گزارش، روزنامه اسرائیل الیوم نوشت که رژیم صهیونیستی هرگز به این درخواست ترکیه پاسخ نخواهد داد و به اردوغان اجازه نخواهد داد در نوار غزه جایی داشته باشد.

این روزنامه افزود ترکیه این درخواست را پیش از این نیز از رژیم صهیونیستی طلب کرده بود؛ اما نتانیاهو با تصمیمی استراتژیک، مصر را بر ترکیه ترجیح داد.

گفتگوهای اخیر برای عادی سازی مناسبات ترکیه و رژیمن صهیونیستی در حالی آغاز شده است که بیش از پنج سال از حمله نظامیان  صهیونیست‌ها به کشتی حامل کمک‌ها برای غزه می‌گذرد؛ حمله‌ای که بر اثر آن نه غیرنظامی ترک کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند. 

به دنبال این حمله، ترکیه عذرخواهی رژیم صهیونیستی، پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان و نیز لغو محاصره غزه را خواستار شد. 

نخستین بخش از شرایط ترکیه در سال ۲۰۱۳ میلادی با عذرخواهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود، اجرا شد اما دو طرف هنوز در زمینه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان به توافق نرسیده‌اند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۲
سلام ( نام خداست )
لعنة الله علي القوم الظالمين
سران تركيه كه براي برقراري رابطه با اسرائيل دست وپا مي زنند مستوجب لعن هميشگي هستند
آخرین اخبار