مدیرکل بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۶ ماه امسال شمار فوتی های حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان ۱۸ و نیم درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ محمد اصابتی امروز در کارگاه آموزشی راهکارهای اجرایی مقاوله نامه کار دریایی ویژه بازرسان کار مناطق ساحلی جنوب کشور در بندرعباس افزود: ۴۸ درصد حوادث ناشی از کار در کشور در بخش ساختمان بوده که بالاتر از میانگین جهانی است.

وی گفت: در این مدت روزانه بطور میانگین ۴ و نیم نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان در کشور جان خود را از دست دادند.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: پیمانکاران برای ساخت و ساز صلاحیت ایمنی داشته باشند که توجه بیشتر به این آیین نامه کاهش حواث کار را به دنبال دارد.

اصابتی افزود: شورای حفاظت فنی مرجع تدوین آییین نامه و مقررات کاهش حوادث ناشی از کار است.

وی در خصوص راهکارهای اجرایی مقاوله نامه کار دریایی گفت: جمهوری اسلامی ایران از پارسال تا کنون ملزم به اجرای این مقاوله نامه شده است.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استاندارسازی تجهیزات دریایی، پیشگیری از حوادث دریا و افزایش نیروی انسانی در این بخش  را از مهمترین موضوعات این مقاوله نامه دریایی عنوان کرد.

اصابتی افزود: ۸۰ درصد تجهیزات کشتیرانی کشور وارداتی است که این آمار باید کاهش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این نشست گفت : در استان ۶۰ درصد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است که بیشتر از میانگین کشوری است.

محمدعلی افزود: سقوط از ارتفاع ، سقوط در بالابرهای نیمه تمام ، راه پله های بدون حفاظ و برق گرفتگی در اثر کابلهای غیر ایمن از مهمترین عوامل مرگ و میر کارگران در ساختمان است.

وی گفت : تعطیلی کارگاههای خطرناک و گشت مشترک بین اداره کل ، شهرداری و نظام مهندسی از جمله اقداماتی است که برای کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان در حال اجراست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.