رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: غرب باید دندان طمع اثرگذاری بر سیاست و فرهنگ انقلابی ایران را بکشد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، "لیوهونگ تسامی" معاون وزیر ارتباط بین الملل حزب حاکم چین در راس هیاتی ۶ نفره که به دعوت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایران سفر کرده با حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ترقی با تاکید بر روابط خوب و سازنده میان دو حزب موتلفه اسلامی و حزب حاکم چین در این دیدار اظهار داشت: ایران روابط خود با کشورهای دارای تمدن کهن را یک ضرورت و نیاز طرفینی و ظرفیتی استراتژیک برای دو کشورو دو ملت ایران وچین می داند.

وی افزود: تلاش موتلفه اسلامی این بوده که در این ۱۴ سال ارتباط با حزب حاکم چین، مبانی توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی  کشور را ارتقاء دهد و مشکلات را بر طرف نماید.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در ایران برخی نخبگان و سیاسیون گرایش به غرب دارند اما برخی نیز معتقدند که برای توسعه  اقتصادی ، تکیه به شرق مطمئن تر از غرب است و اگر قرار باشد سیاست گرایش به شرق آسیا تقویت شود ، چین باید در این خصوص کمک کند در این راه گام اول این است که چین فرصت های اقتصادی و فرهنگی ایران را بشناسد و برای سرمایه گذاری در ایران برنامه ریزی کند.

وی افزود: چین باید در مسیر اعتماد سازی، از ارسال کالاهای بی کیفیت جلوگیری کند و شرکت های چینی باید تعهدات مالی و اقتصادی خود را افزایش دهند.

ترقی تاکید کرد: چین باید با تبادل  هیات های سیاسی و اقتصادی در سطح بالا به خصوص سفر رئیس جمهوری چین به ایران حضور این کشور را در مناسبات با ایران پر رنگ تر کند.

وی افزود: با توجه به خطر گسترش تروریسم تکفیری ها در جهان و آسیا باید دولت چین در توسعه روابط مسلمانان چین با ایران بکوشد تا از افراط و تندروی به دور بمانند.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه توافق هسته ای فرصت بسیار خوبی برای تحکیم روابط  است و چین و روسیه نباید این فرصت را از دست دهند گفت: غرب و اروپا شریک تجاری قابل اعتمادی برای ایران نیستند و کشورهایی مانند چین و روسیه که در زمان تحریم ها در کنار ملت ایران بودند برای ما اولویت دارند.

وی ادامه داد: موقعیت غرب در حال افول و هژمونی آن ها در حال ضعیف شدن است. آمریکا  توان حل مشکلات منطقه ای را ندارد و ایران با چین و روسیه سیاست چند جانبه گرایی را دنبال می کند و در بحران های منطقه ای در سوریه و عراق و یمن می توانیم با سیاست چند جانبه گرایی از یکه تازی آمریکا جلوگیری کنیم.

ترقی بیان داشت: حضور آقای پوتین رئیس جمهور روسیه و دیدار اش با رهبر معظم انقلاب اسلامی آثار بسیار زیادی داشت اما هنوز دلیل عدم سفر رئیس جمهور چین که از اردیبهشت قرار بود به ایران بیاید و نیامده را نمی دانیم.

وی در ادامه با اشاره به ائتلاف ایران و سوریه و عراق و روسیه علیه تروریست بیان داشت: این ائتلاف خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی رسیده و امیدواریم چین به این ائتلاف بپیوندد.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات آینده گفت: غربی ها و به ویژه آمریکایی ها سعی می کنند که در انتخابات آینده ما اثر بگذارند و جریان غرب گرا را تقویت کنند اما ما معتقدیم این تلاش غربی ها برای نزدیکی ایران به آمریکا و نفوذ اقتصادی در ایران مانند نفوذ فرهنگی به بن بست می خورد.

ترقی تاکید کرد: غرب اگر می خواهد در ایران فعالیت اقتصادی کند باید دندان طمع اثر گذاری بر سیاست و فرهنگ انقلابی ایران را بکشد.

همچنین در این دیدار لیوهونگ تسامی معاون وزیر ارتباط بین الملل حزب حاکم چین با تاکید بر روابط دو جانبه حزب حاکم چین و موتلفه اسلامی گفت: ما همواره به دنبال همکاری های دو جانبه برای گسترش روابط دو کشور هستیم .

وی افزود: در دوران پسا برجام باید روابط سیاسی دو کشور را ارتقاء داده تا منجر به گسترش همکاری های اقتصادی شود . همچنین یکی دیگر از زمینه های مشترک فعالیت دو کشور همکاری در مبارزه با تروریسم می تواند باشد.

معاون وزیر ارتباط بین الملل حزب حاکم چین تصریح کرد: شرکت های چینی از رقابت با شرکت های اروپایی نمی ترسند و در رقابت شفاف حتی موفق هم می شوند.

وی افزود: متاسفانه برکالاهای چینی بی کیفیت را که برخی سودجویان در ایران و چین به دنبال ـآن هستند باعث شده کالای چینی در ایران خوشنام نباشد به همین دلیل بر کیفیت کالاها هر دو دولت باید نظارت کند اما باید کانالی برای صادرات و واردات ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار