نماینده خوی با اشاره به اینکه رکود همه را مستاصل کرده است گفت: بیش از 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد و همین معضل جوانان را مضطرب کرده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موید حسینی صدر در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس با بیان اینکه این تریبونی که امروز در اختیار ماست مخصوص مردم است گفت: من از طرف مردم صحبت می‌کنم و بابت کنترل تورم، موفقیت در عرصه دیپلماسی، ایجاد امید در جامعه و تلاش برای اجرای  قانون اساسی از رئیس جمهور و دولت تشکر می‌کنم.

نماینده خوی با اشاره به اینکه رکود همه را مستاصل کرده است اظهار داشت: بیش از 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد و همین معضل جوانان را مضطرب کرده است.

وی به اصل 28 قانون اساسی استناد کرد و متذکر شد: «هر فرد حق دارد که شغلی را بدان مایل است و مخالف اسلام و مسائل عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند.» بنابراین  دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه شغل افراد جامعه را تامین کند.

حسینی صدر تاکید کرد: تامین شغل وظیفه مسئولان و وزرا است پس آدرس غلط ندهید و مردم را درست راهنمایی کنید و دولت باید برای جوانان شغل ایجاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در کنار این معضل نسبت به رکود، سیاست‌های غلط اقتصادی، واردات بی رویه و غلط و ضعف در مدیریت برخی از دستگاه‌ها به دولت تذکر می‌دهم.

وی سپس با اشاره به مشکلات مردم در مرزهای کشور یادآور شد: در مرز سخت‌گیری می‌شود و مجال کار از مردم گرفته می‌شود در حالیکه گردن کلفتان به راحتی فعالیت می‌کنند.

حسینی صدر در بخشی دیگر از نطقش بیان داشت: از رئیس جمهور می‌خواهم دستور عملیاتی شدن پروژه‌های متوقف شده را بدهند و به بهانه انتخابات متوقف نشود.

نماینده خوی با استناد به اصل 29 قانون اساسی اظهار داشت: دولت مکلف است برای همه بیمه تامین اجتماعی فراهم کند و باید از محل درآمدهای عمومی خدمات عمومی تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه دو ماه تا انتخابات باقی است خاطر نشان کرد: در پایان این دو ماه کسانی که ناجوانمردانه رقابت می‌کنند فقط برایشان افسوس باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار