رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از مشاهده کل و بز در ارتفاعات اطراف پناهگاه حیات وحش بیستون خبر داد و افزود: مامورین یگان حفاظت هنگام سرشماری متوجهاین حیوانات شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمدحسین فلاحتی  گفت: در گذشته هم تعداد بسیار اندکی از کل و بز در این منطقه وجود داشت، اما اکنون تعداد آنها بیشتر شده است.

فلاحی بیان داشت : دلیل افزایش جمعیت کل و بز در ارتفاعات این منطقه افزایش حفاظت‌ها و همچنین کاهش شکار از سوی مردم است و فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از شکارغیرمجاز موثر بوده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه افزود: شاخ این کل با طول 160 سانتی‌متر رکورد کشوری دارد.

فلاحتی با اشاره به اینکه این ارتفاعات حدود 2500 مترمربع وسعت دارند و اکنون تحت حفاظت محیط زیست نیستند، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت کل و بز در این منطقه نیاز داریم که این ارتفاعات به منطقه تحت حفاظت بیستون(به وسعت 98 هزار هکتار) الحاق شود که این موضوع در دست پیگیری است.

وی در ادامه از سرشماری جمعیت حیات وحش استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این سرشماری حدود سه هفته قبل آغاز شد و تا دوم دی ماه ادامه داشت.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه افزود: هدف از سرشماری جمعیت حیات وحش استان ارزیابی تعداد دقیق آنها برای برنامه‌ریزی‌های بعدی است.


انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، کل ، بز ، حیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.