معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: پيشگيری از انحرافات، آسيب‌ها، ناهنجاري‌های روانی و خانوادگی و اجتماعی به تامين و توسعه امنيت اجتماعی و گسترش آن در جامعه كمك می كند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواناز زنجان؛ سرهنگ جعفر كردلو گفت: يك خانواده سالم خانواده اي است كه همه امور و فعاليت هاي آن منطبق با موازين و معيارهاي حاكم بر جامعه باشد.

وي به مهم ترين عوامل وقوع نزاع و اختلافات خانوادگي در سطح استان اشاره کرد و افزود: مسائل مختلف اجتماعي، پايين بودن آستانه صبر و تحمل، عدم روحيه گذشت و ايثار، طولاني شدن روند رسيدگي به نزاع ها، کوتاهي در انجام وظيفه و... از عوامل ايجاد نزاع به شمار مي آيد.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه بي توجهي والدين به تربيت فرزندان عواقب وخيمي در آينده فرزندان به دنبال دارد، تصريح كرد: ويژگي هاي اخلاقي پدر و مادر، نحوه رفتار با كودكان، طلاق، فرهنگ خاص حاكم بر خانواده، ميزان تحصيلات والدين، پدرسالاري يا مادرسالاري، وضع اقتصادي خانواده، از هم پاشيدگي و سردي خانواده، جدايي والدين و عدم پيوستگي اعضاي خانواده، و سست بودن اركان خانواده از عوامل مهمي هستند كه زمينه انحراف و كجروي را در فرد ايجاد مي كند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان افزود: يك خانواده سالم خانواده اي است كه همه امور و فعاليت هاي آن منطبق با موازين و معيارهاي حاكم بر جامعه باشد.

كردلو پيشگيري و کاهش وقوع نزاع را منوط به کار فرهنگي دستگاه هاي متولي دانست و گفت: نيروي انتظامي با کارهاي تحقيقاتي، استفاده از مراکز علمي و افراد صاحب نظر به راهکارهاي مناسبي در خصوص کاهش نزاع ها و اختلافات خانوادگي دست يافته است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان افزود: همه مردم و مسئولان مختلف در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، انتظامي و قضائي با همراهي، همدلي و همزباني مي توانند نقش بسزايي در کاهش وقوع نزاع و درگيري داشته باشند.

وي به تأثيرگذاري حس هم نوعي، تعهد، مسئوليت پذيري و قانون مداري در جلوگيري از وقوع نزاع ها اشاره و خاطر نشان کرد: شهروندي که مشارکت سياسي، اجتماعي و فرهنگي و احساس تعلق اجتماعي بيشتري دارد در تقويت انسجام اجتماعي و نظم اجتماعي بسيار مؤثر عمل مي كند

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.