رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور گفت: آگاه سازی و اطلاع رسانی در مورد بیماری ناشنوایی کلید کنترل و ارتقا سلامت شنوایی در کودکان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر فیروز بخت در مراسم اختتامیه مسابقه استانی نقاشی با موضوع مراقبت از گوش و شنوایی ویژه کودکان ۵ و ۶ سال گفت: ایجاد آگاهی و حساسیت در خانوداه های و ارتقا روش های توانمند سازی والدین و کودکان برای نگه داری و مراقبت از قدرت شنوایی از سنین کودکی یکی از اهداف برگزاری این مسابقه است.

وی در مورد رویکرد دیگر از برگزاری این مسابقه با بیان اینکه طرح پیشگیری و غربالگری شنوایی در سنین پیش دبستانی در حال بستری سازی در کشور است و برگزاری این مسابق می تواند معرفی برای اجرای این طرح باشد، ادامه داد: طرح پیشگیری و غربالگری شنوایی در سنین پیش دبستانی در پایان دی ماه در کشور اجرا میشود.

فیروز بخت با اشاره به اینکه طرح پیشگیری و غربالگری شنوایی در اطفال چند سال قبل به اجرا در آمده بود که با موفقیت رو به رو شده بود وی عنوان کرد: امیدواریم به کمک متخصصین گوش کشور طرح پیشگیری و غربالگری شنوایی را در سنین پیش دبستانی هم با موفقیت اجرا کنیم.

رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور در مورد مسابقه نقاشی نقاشی با اشاره به اینکه دور اول این مسابقه ابتدا در کلانشهر مشهد اجرا شد اضافه کرد: دور دوم این مسابقه به صورت استانی برگزار شد و اکثر شهرستان های خراسان رضوی در این مسابق شرکت کردند.

وی تعداد ۲۰ طرح برتر و برگزیده برای این مسابقه انتخاب شده است و اظهار داشت: اثر های برتر نقاشی در این مسابقه با اهمیت موضوع گوش و شنوایی را در کوردکان نشان داده است.

فیروز بخت ابراز داشت: مسابقه استانی نقاشی نقاشی با همکاری اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی، انجمن شنوایی و کلینیک شنوایی استان و نماینده سازمان جهانی بهداشت در مشهد برگزار شده است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.