به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین مختاری گفت: در کشور ما با وجود مصالح کافی، به دلیل ارزان بودن قیمت قیر در سالهای پیش، معرفی نشدن گزینههای مناسب جایگزین و در مواردی نبود دانش فنی ـ اجرایی و تجهیزات موردنیاز، اجرا و ساخت این نوع رویهها متداول نشده است.
وی با اشاره به مزایای استفاده از بتن در روسازی اولین توقفگاه وسایل نقلیه سنگین در کشور می توان به در دسترس بودن مصالح مصرفی، سازگاری مناسب با محیط زیست و عدم ایجاد مواردی همچون اعوجاج، جدا شدن دانه بندی و تغییر شکل رویه در اثر تغییرات دمایی گفت : از آنجا که دانش و فن آوری بتن در کشورمان طی سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته است، این طرح یکی از طرحهای موفقیت آمیز کشوری است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه همچنین با اشاره به افزایش قیمت قیر طی سالهای اخیر و مقرون به صرفه بودن روسازی بتنی نسبت به استفاده از آسفالت، درخصوص مزایای استفاده از روسازی ساخته شده از بتن غلطکی با تکنولوژی (RCCP) تصریح کرد: استفاده از مشتقات نفتی از جمله قیر باعث آلودگی محیط زیست میگردد و خطرات احتمالی ناشی از استفاده آن به خصوص هنگام گرم کردن قیر و قیر پاشی وجود دارد.
مختاری افزود: یکی دیگر از مزایای اجرای بتن غلطکی، جابجایی و نصب دستگاه بتن ساز (بچینگ) در محل پروژه می باشد که سبب کاهش هزینه های حمل و افزایش سرعت اجرای پروژه و بالابردن کیفیت اجرای بتن غلطکی می باشد .
مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه در پایان تأکید کرد: در یک جمع بندی کلی در خصوص مزایای استفاده از روش اجرای رویه بتن غلطکی فشرده با دانش (RCCP) در اولین توقفگاه وسایل نقلیه سنگین کشور (توقفگاه میثاق)، مشهود میباشد که هزینههای اجرای این روسازی نسبت به آسفالت به خصوص در مورد نگهداری و مراقبت بعد از اجرا بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر است.
انتهای پیام/س