معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ملی آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای اقماری این شهر بیش از 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی داودی اظهار کرد: کار اجرایی طرح آبرسانی به شهر لیکک با هدف تامین آب آشامیدنی و صنعت این شهر از کوثر در سال 89 آغاز شده است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ملی بیش از 75 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند که بیش از 47هزار نفر آن جمعیت شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی است.

این مسوول تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت انتقال سالانه بیش از هشت ونیم میلیون مترمکعب دارای خط انتقال به طول بیش از 54کیلومتر، جاده دسترسی به طول 3/32 کیلومتر، سه باب مخزن ذخیره به حجم 17 هزارمتر مکعب و چهار ایستگاه پمپاژ است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد میزان اعتبار این طرح را بیش از یکهزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون افزون بر 200 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال افزون بر 180 میلیارد ریال از محل منابع عمومی و 45 میلیارد ریال از محل اعتبار های ماده 180 برای تکمیل طرح آبرسانی به شهر لیکک اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: اگر لوله های این طرح از محل فاینانس داخلی تامین شود نیمه دوم سال 95 به بهره برداری می رسد.

داودی یکی از مهمترین نیازها و مطالبات جدی مردم شهرستان بهمئی را کمبود آب آشامیدنی دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح این مشکل مرتفع خواهد شد.

شهرستان بهمئی به مرکزیت شهر لیکک با جمعیتی حدود 45 هزار نفر در 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: طرح ، آبرسانی ، مخزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.