رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات محصولات صنعتی و معدنی استان در سال 99 به 14 میلیون و 500 هزار تن افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛داریوش دیودیده با بیان اینکه از میان 700 پروانه بهره‌برداری 20 پرونده قابلیت صادرات را دارد، گفت: دلیل صادرات این محصولات نیاز بازار خارجی و همچنین بالا بودن کیفیت محصولات صادراتی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال حاضر میزان تولیدات محصولات صنعتی و معدنی استان یک میلیون و 705 هزار تن است که با بهر‌ه‌برداری از چند کارخانه صنعتی و معدنی میزان تولیدات استان به 14 میلیون و 500 هزار تن افزایش خواهد داشت.

وی به عمده محصولات صادراتی استان اشاره کرد و گفت: سیمان، دوغ، پودر و عصاره شیریت بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات کارخانه زرد بند و طبیعی زنده و محصولات شرکت آسه از جمله محصولات صادراتی سال 93 به خارج از کشور است. که محصولات شرکت آسه 91 درصد و زرد بند 70 درصد صادرات استان را تشکیل می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: محصولات تولید شده استان به کشورهای آلمان، عراق، سوئیس، انگلستان و گرانادا صادر می‌شود.

دیودیده از صادرات محصولات استان از گمرک سایر استان‌ها انتقاد کرد و گفت: برخی از کارخانه و شرکت‌ها از تسهیلات و مزایایی استان استفاده می‌کنند اما محصولات خود را از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی به خارج کشور در چهار سال اخیر 5.5 میلیون دلار بوده، گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 5 میلیون و 600 هزار دلار از محصولات صنعتی و معدنی استان به خارج کشور صادر شده است.

انتهای پیام /ف
برچسب ها: محصولات ، صنعتی ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.