سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: این اداره در فصل پاییز سال جاری اقدام به واکسیناسیون 101 هزار و 112 رأس دام سبک و سنگین علیه انواع بیماری‌های دامی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛محمد جلیلوند اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان از ابتدای مهر ماه سال جاری تا پایان آذرماه اقدام به واکسیناسیون 101 هزار و 112 رأس دام سبک و سنگین کرده است.

وی افزود: این اقدام علیه بیماری‌های تب برفکی، شاربن، شاربن علامتی، بروسلوز، آبله، PPR، آنتروتوکسمی و قانقاریا عفونی کبد صورت گرفته است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان ادامه داد: همچنین این اداره اقدام به واکسیناسیون 4 هزار و 224 رأس انجام تست سل و 2 هزار و 578 رأس خونگیری دام و همچنین سمپاشی 27 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام و سم‌پاشی 540 رأس بدن دام برای مبارزه با انواع انگل‌های خارجی (ناقل بیماری) دام کرده است.

جلیلوند در خصوص اقدامات واحد طیور اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان بیان کرد: در پاییز سال 94 با هدف پایش بیماری آنفلوآنزای طیور از 70 واحد سنتی و صنعتی پرورش طیور بازدید شده است.

این مسئول اضافه کرد: در این بازدیدها به تعداد یک هزار و 680 نمونه خون و 300 عدد نمونه سواپ نای و کلواک برای انجام آزمایشات تشخیصی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال شده و تا کنون موردی از آنفلوآنزای پرندگان در سطح شهرستان تاکستان مشاهده نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.