رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت:طی 8 ماه ابتدای امسال هزار و یکصد راس دام قاچاق کشف و ضبط شد که از این تعداد 100 راس دام سنگین و 768 راس دام سبک و 234 نفر شتر بوده است .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، دکتر مهدی رفیعی افزود : متخلفین سودجو با عدم توجه به مقررات بهداشتی دامپزشکی و با قاچاق دام، همواره عامل تهدید کننده بهداشت عمومی بوده و هستند.

وی با اشاره به وجود یک پست قرنطینه در منطقه راین خاطرنشان کرد: وظیفه نظارت بر کلیه محموله های صادراتی،وارداتی و ترانزیت مرتبط با دام و طیور بر عهده این مراکز بوده و تمام اطلاعات محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی درج می گردد و امکان رهگیری تمام محموله ها فراهم می شود که موارد فوق برای محموله های قاچاق غیرممکن است.

دکتر رفیعی گفت: دام قاچاق عاملی برای افزایش بیماری های مشترک بین انسان و دام و ناقض مقررات قرنطینه های دامپزشکی است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن اشاره به این نکته که در 8 ماهه سالجاری تعداد 1 هزار و یکصد راس دام قاچاق کشف و ضبط شد که از این تعداد 100 راس دام سنگین و 768 راس دام سبک و 234 نفر شتر بوده است که همگی آنها ضبط شدند و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند .

دکتر مهدی رفیعی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن معرفی سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی اعلام داشت : گواهی های حمل دام سامانه یکپارچه قرنطینه از طریق پیامک به شماره 30008903 قابل کنترل و بررسی بوده که تمامی حمل و نقل دام کشور بر پایه همین سامانه استوار و قابل پیگیری می باشد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: دام ، قاچاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.