اخیرا محققان موسسه بهداشت جهانی جفت جنین بر روی تراشه را برای مطالعه عملکرد درونی جفت جنین انسان و نقش آن در دوران بارداری طراحی و ساخته‌اند که هدف آن شبیه‌سازی ساختار و عملکرد جفت جنین است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانY محققان موسسه بهداشت جهانی یک ابزار جفت جنینی بر روی تراشه برای مطالعه عملکرد درونی جفت جنینی انسان و نقش آن در دوران بارداری طراحی و ساخته‌اند. این ابزار میکرو مقیاس با هدف شبیه سازی ساختار و عملکرد جفت جنینی و روش انتقال مواد مغذی از مادر به جنین طراحی شده است.

روبرتو رومر یکی از نویسندگان مقاله می‌گوید: ما اعتقاد داریم که این فناوری می‌تواند برای بر طرف ساختن سوالاتی که جوابهای آنها با مدل‌های جفت جنین متدh,ل امروزی بسیار مشکل است. 
مورد استفاده قرار گیرد.

جفت جنین یک اندام موقتی بوده که در دوران بارداری ایجاد می‌شود و رابط اصلی بین مادر و جنین است در میان کاربردهای زیاد آن، جفت جنین به عنوان یک محافظ متقاطع برای مواد انتقال یافته بین مادر و جنین عمل می‌کند.

محققان تلاش می‌کنند تا دریابند جفت جنین چگونه تمام این مبادله‌ها را کنترل می‌کند در حالیکه به بعضی از مواد، اجازه‌ی انتقال داده می‌شود ولی از عبور برخی دیگر جلوگیری می‌کند این دانش‌ می‌تواند برای ارزیابی بهتر سلامت جفت به پزشکان کمک شایانی کند. 

با این حال مطالعه جفت جنین در انسان چالش بر انگیز است زیرا مستلزم صرف زمان زیادی بوده و خطرات زیادی برای جنین به همراه دارد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.