از اواخر وقت فردا تا اواخر وقت شنبه هفته آینده سامانه بارشی جو استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه‌ای بارشی به جو منطقه از اواخر وقت فردا سه شنبه تا اواخر وقت شنبه هفته آینده می‌باشد، این سامانه علاوه بر کاهش محسوس دمای روزانه، در بعضی ساعات سبب بارش برف و باران و ورزش باد نسبتا شدید در سطح استان خواهد شد.

در حال حاضر خروجی مدل‌های هواشناسی شدت و تمرکز بارش‌ها را در روز چهارشنبه و از اواسط جمعه تا اواسط روز شنبه  به ویژه در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان نشان می‌دهد این شرایط در روز چهارشنبه در برخی نقاط با آبگرفتگی  معابر عمومی و احتمالا رعد و برق نیز همراه خواهد شد.

 با کاهش تدریجی دمای هوا طی روزهای جمعه و شنبه شرایط برای بارش برف در نقاط بیشتری از سطح استان فراهم می‌شود، بارش برف به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر باعث کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک و اختلال در تردد وسائط نقلیه بخصوص در اورامانات، اسلام آباد غرب، دالاهو، سنقر و کلیایی، کنگاور، گواور و کرمانشاه خواهد شد.
با استقرار هوای سرد از روز شنبه تا اواسط هفته آینده وقوع یخبندان و کاهش دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد در سطح استان پیش بینی می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.