وزیر خارجه با ترسیم خطر و ابعاد نفوذ، تصوّر و القای شکاف و دوگانگی در نظام را مهم‌ترین زمینه و حفره نفوذ دانست.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، جلسه شورای هماهنگی اطلاعات امروز با حضور وزاری اطلاعات، امور خارجه، اعضای جامعه اطلاعاتی کشور به‌ همراه معاونین وزارت امور خارجه و میزبانی آن وزارتخانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در ابتدای جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، از زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده در موضوعات هسته‌ای، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین وی با یادآوری نهم دی‌ماه که تجلّی میثاق مجدّد امّت و ولایت بود، این روز را به عنوانِ روز برچیده شدن توطئه‌های دشمن علیه نظام مقدّس جمهوری اسلامی و منزوی شدن ساختارشکنان برشمرد.

همچنین در این جلسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: نقش و رویکرد وزیر اطلاعات باعث شده است تا همه دلسوزان نظام به وزارت اطلاعات و جامعه اطلاعاتی کشور به عنوان دوست و همراه نگاه بکنند.

وی با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی کشور هم رصد می‌کند و هم جهت می‌دهد، گفت: کشور وارد مرحله اجرای برجام شده است، بنابراین، در کنار رصد اوضاع و احوال در این زمینه، طراحی و اتّخاذ تدابیر هدفمند و منسجم در سطوح  اطلاعاتی، سیاسی و تبادل اطلاعات، امری لازم و ضروری است و در این مسیر نیازمند هوشمندی، ابتکار عمل و وحدت داخلی هستیم تا دشمن به هدف خود نائل نشده و اجرای برجام در فضای آرامی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه با لحاظ فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌روی کشور، جامعه اطلاعاتی را بزرگترین یاور اجرای برجام دانست.

ظریف با ترسیم خطر و ابعاد نفوذ، تصوّر و القای شکاف و دوگانگی در نظام را مهم‌ترین زمینه و حفره نفوذ دانست.

در ادامه، اعضای جامعه اطلاعاتی با طرح دیدگاه‌های خود، محورهای مختلفی از برجام و پسابرجام را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

گفتنی است، شورای هماهنگی اطلاعات، عالی‌ترین شورای اطلاعاتی کشور در قوانین بالادستی است که اعضای مختلفی از سازمان‌ها و نهادهای اطلاعاتی و حفاظتیِ لشگری و کشوری از جمله وزارت امور خارجه در آن عضو بوده و جلسات آن به طور مرتب به ریاست وزیر اطلاعات برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۷ دی ۱۳۹۴
نفوذ کنندگان میدانند حریف تابعین ولایت فقیه نمیشوند ابلاغیه باتجربه وبصیرت آقا موضوع سیاستهای اقتصادمقاومتی راهگشااست
آخرین اخبار