آیین های جشن 17 ربیع الاول سالروز میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و فرزند گرامیشان حضرت امام جعفر صادق (ع) در سراسر استان چهارمحال بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ از ابتدای هفته وحدت و بویزه از بعدازظهر روز گذشته همزمان با شب 17 ربیع الاول سالروز میلاد سراسر خیر و برکت پیامبر نور و رحمت، نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند گرامیشان رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، آیین های ویژه جشن با شرکت پر شور اقشار مختلف مردم و بویژه جوانان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه سراسر استان چهارمحال و بختیاری آغاز و برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

آذین بندی مساجد، معابر، بازار و سردرب ادارات و نهادها، توزیع شربت و شیرینی، دود کردن اسفند در معابر و برگزاری آیین های میهمانی و ولیمه، مولودی خوانی، و عقد و ازدواج از جمله برنامه های مردم استان چهارمحال و بختیاری در این عید نورانی و بافضیلت است.

از ۱۲ ربیع الأول سالروز ولادت باسعادت بیامبر گرامی اسلام (ص) بنا بر روایات أهل سنت، تا ۱۷ ربیع الأول تاریخ ولادت آن حضرت (ص) بر اساس روایات شیعه، به عنوان «هفته وحدت» نامگذاری شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.