سال 2016 کارت مربیان غیر فعال بی اعتبار می‌شود

رئیس دپارتمان آموزش فوتبال گفت: آموزش مربیان در سال 2016 تغییرات اساسی خواهد داشت تا اعتبار کارت‌های مربیگری حفظ شود.

سال 2016 کارت مربیان غیر فعال بی اعتبار می‌شودرئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آموزش مربیان در سال 2016 دچار یک تحول اساسی می‌شود و با سازماندهی جدید می‌خواهیم در کنار توسعه آموزش مربیان فوتبال، اعتبار مدارک مربیگری را نیز حفظ و کیفیت فنی را جایگزین کمیت کنیم و به همین منظور دانش فنی مربیان در طول سال توسط مدرسان تعیین شده را زیر نظر خواهیم گرفت و از سال 2016 اعتبار مدارک مربیگری منوط به تایید و کسب نمرات از دوره‌ها آموزشی خواهد بود، در غیر این صورت کارت مربیگری صادر شده باطل یا فاقد اعتبار می‌شود.

*چارچوب جدید آموزش مربیان فوتبال در سال 2016

غلامرضا جباری درباره چارچوب جدید آموزش مربیان در سال 2016 هم افزود: در چارت جدید آموزش برای هر 5 شهرستان 2 مدرس مشخص کردیم که وظیفه آموزش عمومی و پایه فوتبال مربیان را بر عهده می‌گیرند و کار فنی آنها را زیر نظر گرفته و به فدراسیون گزارش می‌دهد و در مرحله بالاتر سه مدرس کلاس C آسیا را برای مربیان چند استان طبق تقسیم بندی‌های صورت گرفته برگزار خواهد کرد و اسامی افراد واجد شرایط برای شرکت در کلاس‌های مربیگری ‌B را به فدراسیون اعلام می‌کند و در نهایت برای آموزش مربیان درجه A آسیا هر 16 استان بر عهده 3 مدرس است و وظیفه دارند هر سه ماه کلاس توجیهی و در سال یک کلاس درجه A آسیا را تدریس کنند.

*تمدید اعتبار کارت مربیگری منوط به شرکت در کلاس‌ها می‌شود

جباری همچنین گفت: ملاک تمدید اعتبار تمام کارت‌های مربیگری شرکت کردن در کلاس‌ها و فعال بودن تعیین شده است و چنانچه مربی با مدرسان همکاری نکند، مدارک مربیگری وی فاقد اعتبار اعلام می‌شود و نمی‌تواند در تیمی فعالیت رسمی داشته باشد و هدف اصلی فدراسیون حذف مدرک گرایی و توسعه واقعی آموزش فوتبال است.

وی در ادامه گفت: منظور از فعال بودن مربیان، سرمربی بودن در لیگ نیست بلکه همکاری با مدرسان و حضور در دوره‌های آموزشی است.

*چگونگی اجرایی شدن طرح آموزش جدید

رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون همچنین افزود: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری هیئت فوتبال شهرستان‌ها و استان‌ها هستیم و کمیته آموزش برای نخستین بار در تاریخ فدراسیون، 429 شهرستان در 31 استان سازماندهی و مدرسان آن‌ را مشخص کرده است که علاوه بر تدریس دوره‌های مربیگری مرجع فنی و کار اجرایی انجام دهند، بطور مثال حسین صالح مدرس منطقه قرچک ورامین انتخاب شده که علاوه بر آموزش مربیان این ناحیه به عنوان مرجع فنی به سوالات مربیان پاسخگو خواهد بود و کار آنها را زیر نظر گرفته و به فدراسیون گزارش خواهد کرد.

*بعد از سال ها متوجه شدیم مدرس کم داریم

جباری درباره نقاط قوت این طرح هم خاطر نشان کرد: با این سازماندهی مشخص شد که مدرس کافی نداریم و فدراسیون بعد از سال ها فهمید 30 مدرس درجه اول کم دارد و یکی از دلایل رشد نامناسب فوتبال در نقاط مختلف کشور، کمبود مربی مدرس بومی بوده است.

با تربیت مدرس توانستیم برای استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام و... را صاحب مدرس بومی کنیم و هزینه‌های آموزش در استان‌های محروم را کاهش دهیم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارت ، مربیان ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار