یاسوج ؛

نخستین دوره آموزشی امداد و نجات ویژه مربیان ورزشی در بهمئی

رئیس اداره ورزش و جوانان بهمئی از برگزاری نخستین دوره آموزشی امداد و نجات ویژه مربیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رحمان اکبری، از برگزاری نخستین دوره آموزشی «امداد و نجات» در شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به همت اداره ورزش و جوانان با همکاری هلال‌احمر در این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی با بیان اینکه این دوره آموزشی ویژه بانوان ورزشکار است، افزود: شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی مربیان رشته‌های مختلف ورزشی شهرستان بهمئی بودند.

وی هدف از برگزاری این دوره را افزایش توانایی مربیان، ایجاد مهارت در آنها جهت مواجه شدن با آسیب‌های احتمالی در حین تمرینات و آشنا شدن با امداد رسانی اولیه برای مصدومان عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: آموزش چگونگی ارزیابی اولیه مصدوم، تنفس مصنوعی، ماساژ قلبی، جلوگیری از خونریزی، سوختگی، بانداژ، شکستگی و در رفتگی، مسمومیت و روش صحیح حمل بیمار از جمله مباحث این دوره بود.

وی تعداد بانوان شرکت‌کننده در این دوره را 20 نفر عنوان کرد و یادآور شد: 18 جلسه آموزشی دیگر جهت تکمیل این دوره برنامه‌ریزی شده که در هفته‌های آینده به ترتیب برگزار خواهند شد.

اکبری در ادامه به برگزاری ایستگاه سلامت در شهرستان بهمئی اشاره و خاطرنشان شد: این ایستگاه به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و حماسه 9 دی برگزار و با استقبال خوب مردم روبرو شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی اندازه‌گیری فشار خون، قند خون، قد، وزن و اکسیژن خون را از جمله خدمات ارائه شده در این ایستگاه عنوان کرد و گفت: کارشناسان ورزشی نیز با حضور در کنار این ایستگاه از ورزش و تاثیر آن بر سلامت روحی و جسمی افراد با مردم صحبت کردند.

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.