رئیس حفاظت محیط زیست جغتای از دستگیری 5 شکارچی غیر مجاز در عرصه های طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین اصلاحی گفت: ماموران یگان حفاظت جغتای در حین گشت زنی در مناطق آزاد و حد مرزی بین استان سمنان و خراسان رضوی موفق به دستگیری دو شکارچی که دارای پروانه شکار پرندگان از استان همجوار بودند و با ترفند خاصی به شکار پرندگان می پرداختند شدند.

وی افزود: متهمان در محدوده مناطق شهرستان شکار کرده و با دیدن ماموران متواری شدند و در خط مرزی استان سمنان دستگیر و خودروی آنان بازرسی شد.

رئیس حفاظت محیط زیست جغتای گفت: با توجه به اینکه تیر اندازی در مقابل ماموران صورت گرفته بود و جرم کاملا مشهود بود خودروی مورد نظر بررسی و یک قبضه سلاح تعدادی فشنگ و 3 عدد پوکه مربوطه کشف و منطقه مورد بررسی قرار گرفت که نهایتا لاشه دو قطعه کبک که در محل دیگری مخفی کرده بودند کشف و ضبط شد.

اصلاحی با اشاره به بازداشت متخلفان، افزود: درادامه اینگشت زنی گروه دوم شکارچیان غیر مجاز کوکر شکم سیاه با کمک همیاران محیط زیست دستگیر شدند.

وی گفت: این متخلفان در مناطق دشتی اقدام به تیر اندازی و شکار غیر مجاز کوکر شکم سیاه کرده بودند که با کمک همیاران رصد و یکی ازآنان دستگیر شد.

رئیس حفاظت محیط زیست جغتای گفت: از این متخلفانیک قبضه سلاح و لاشه یک قطعه کوکر شکم سیاه کشف و ضمن واریز یک میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیستبه خزانه دولت برای تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

اصلاحی درخصوص دو شکارچی دیگر که در پایش مناطق در فاصله کمی از دستگیری متخلفنی دیگر به دام افتادند افزود: گروه سوم نیز به جرم شکار غیر مجاز پرندگان وحشی دستگیر و از آنان لاشه 8 قطعه کبوتر چاهی وحشی کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهمان مبلغ 800 هزار ریال به حساب خزانه واریز کردند و پرونده تخلف پس از مراحل تکمیلی به مراجع قضایی هدایت خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.