مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک، این شهرستان را تأمین‌ کننده 22 درصد شیر استان قزوین عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از 115 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بیژن لطفی  اظهار کرد: اراضی شهرستان آبیک اعم از آبی، آیش و دیم 130 هزار و 200 هکتار برآورد شده که از این میزان، سالانه  حدود 39 هزار هکتار محصولات زراعی  به صورت آبی  و 3 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت می‌شود.

وی افزود: 3 هزار و 530 هکتار از اراضی شهرستان آبیک باغ بوده که شامل 3 هزار و 369 هکتار بارور و 161 هکتار نهال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: شهرستان آبیک در زمینه تولید فرآورده‌های دامی و طیور نقش بسزایی در استان قزوین و کشور ایفا  می‌کند.

لطفی اضافه کرد: تولید سرانه شیر در واحدهای دامداری شهرستان آبیک، 115 هزار و 98 تن است که شامل 20 هزار تن سنتی و 95 هزار و 98 تن از واحدهای صنعتی بوده که این میزان تولید 22 درصد تولید استان  قزوین را تشکیل می‌دهد.

وی اذعان کرد: شهرستان آبیک از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه تولید گوشت، شیر و تخم‌مرغ، پرورش قارچ، کمپوست و محصولات گلخانه‌ای است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: این شهرستان با دارا بودن 19 واحد فعال در زمینه تولید قارچ  و کمپوست با ظرفیت تولید 2 هزار و 250 تن قارچ و 124 هزار تن کمپوست و 21 گلخانه فعال در زمینه تولید محصولات گلخانه از جمله توت‌فرنگی هیدوپونیک، سبزی و صیفی، گل و گیاه نقش بسزایی در تولید محصولات باغبانی در استان قزوین ایفا می‌کند.

لطفی خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک با داشتن 380 حلقه چاه مجوزدار با برداشت سالانه 118 هزار و 403 هزار متر مکعب از منابع زیرزمینی و استفاده از 35 هزار و 880 هزار متر مکعب آب سطحی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و عبور کانال آب‌رسان دشت قزوین از شمال این شهرستان به ظرفیت انتقال 30 متر مکعب آب در ثانیه، قابلیت منحصر به فردی در کشاورزی دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



برچسب ها: شیر ، آبیک ، تولید ، تامین ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.