مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از 9سال به 5سال دردستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از 


اصفهان ،محمدعلی احمدی به تشریح مهمترین برنامه های این شرکت درسال جاری پرداخت و گفت:ایجاداعتماددربین مسافران وشهروندان اصفهانی نسبت به شرکت اتوبوسرانی مهمترین برنامه ای است که به دنبال تحقق آن هستیم.

وی تاکید کرد: نتیجه این اعتماد سازی آن است که سهم مردم از استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی بیشتر خواهد شد، همچنین بالا بردن تنویرافکارعمومی و ایجاد اعتماد متقابل از برنامه هایی است که باید در طول 4 سال در شرکت اتوبوسرانی اصفهان محقق شود .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان بااشاره به اینکه رونق مسائل رفاهی و معیشتی ناوبران و ایجاد انگیزه برای پرسنل اتوبوسرانی از دیگر چشم انداز های این شرکت است، ادامه داد: بازسازی اتوبوس های فرسوده، خرید اتوبوس های جدید؛ اسقاط اتوبوس های فرسوده که مشکلات زیست محیطی ایجاد می کنند؛ واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی به صورت هوشمند و موثر، استفاده از توان بخش خصوصی با هدف افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه های اتوبوس وپرسنل، استاندارد سازی فعالیت ها و طراحی شاخص های عملکردی اتوبوسرانی در فرایند های مختلف، اجرای طرح زمانبدی درسه مرحله جهت افزایش تنظیم سرویس دهی و ایجاد اعتماد بین مسافران از جمله برنامه های این شرکت در سال جاری است.

وی بیان کرد: جایگزین نمودن اتوبوس های جدید در یک برنامه 4 ساله و کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از 9 به 5سال نیز از دیگر برنامه هایی است که باید به مرحله اجرا برسد که این برنامه از سال 94 شروع و تاسال97 به اتمام می رسد.

احمدی تصریح کرد: درچشم انداز شرکت، بهره برداری از سیستم های حمل و نقل هوشمند، سیستم پرداخت الکترونیک AFC ، سیستم مدیریت مکانیزه ناوگانAVL و سیستم های یکپارچه و اداری (دبیرخانه ، حقوق و دستمزد، حسابداری ، انبار و غیره ) نیز گنجانده شده است که باید این برنامه ها نیز محقق شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: مدیریت جدید شرکت اتوبوسرانی با تشکیل کارگروه و کمیته های مختلف به صورت ضربت و استفاده از مشاوران مربوطه سعی در جهت شناسایی آسیب ها و مشکلات نموده و در ادامه با انجام پروژه ها و برنامه ها در سال جاری و سال های آینده براساس برنامه راهبردی مدون شده اقدام به ایجاد شرایط بهتر در شرکت واحد اتوبوسرانی خواهد کرد.
وی بااشاره به برنامه های صورت گرفته از اول سال 94 درشرکت اتوبوسرانی گفت: در سال جاری بایستی 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود؛ درصورتی که دولت به تعهدات خود عمل نماید این مهم محقق می شود.
احمدی افزود: در زمینه خصوصی سازی نیز تاکنون 29درصد ناوگان به صورت شرکتی و خودمالکی به بخش خصوصی واگذار شده است که تا آخر سال و براساس برنامه باید 50درصد شرکت اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شودوتاپایانسال 95 بایستی حداقل 60درصد ناوگان اتوبوسرانی خصوصی سازی شود.

وی بیان کرد: متاسفانه اصفهان از فرایند برنامه خصوصی سازی نسبت به دیگرشهرها عقب است اما با شیوه ای که به سبک جدیدو با استفاده از تجربیات شهرهای مختلف برای این کار در نظر گرفته شده است امیدواریم بتوانیم برنامه خصوصی سازی را در اصفهان محقق کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: در حال حاضر700 نفر کار کارشناسی و جلسات مختلف برای اجرای طرح خصوصی سازی در شرکت اتوبوسرانی صورت گرفته است که در این زمینه نیز کتابچه ای مدون شده است.
وی افزود: از برنامه های دیگری که قرار است در شرکت اتوبوسرانی اصفهان به مرحله اجرا در آید سامانه تندرو خط ،2،3،4،5 می باشد که خط یک آن از پل یزد آباد تا پایانه باقوشخانه با 110 دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت است.
احمدی بیان کرد: سه خط دیگر سامانه تندرو در اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی خرید اتوبوس های مخصوص بی آر تیتوسطشهرداریاصفهان انجام خواهد شد که در این زمینه برای خرید هر دستگاه اتوبوس در سامانه تندرو 850 میلیون تومان بودجه نیاز است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: از طرح های جدید شرکت اتوبوسرانی می توان به اختصاص2 دستگاه اتوبوس بانوان، خط شبکه سرویس مدارس به صورت پایلوت با 8 دستگاه اتوبوس، طرح یکسان سازی نصب مقاصد خطوط برپیشانی اتوبوسها،بهره برداری ازسیستم صوتی اعلام ایستگاه های داخل اتوبوس، بهره برداری از سامانه پیام کوتاه نظرات مسافران و مسیر یابی خطوط اشاره کرد.
وی اضافه کرد: از طرح هایی که قرار است تا پایان سال در این شرکت نیز اجرا شود می توان به بازنگری سیستم های AFC؛AVL موجود اتوبوسرانی و نیاز سنجی جامعه در این زمینه اشاره کرد.

احمدی گفت:همچنین درطرح یکپارچه سازی سیستم های موجود ، نصب نقشه خطوط در تمامی ایستگاههای سراسر شهر، بازنگری سیستم نت و برنامه ریزی در جهت بهره برداری مستمر از سیستم های موجود، بازنگری فرایند های تعمیری با هدف کاهش زمان تعمیرات و افزایش بهره وری ناوگان از دیگر برنامه های در دست اقدام این شرکت است

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.