معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حل شدن مشکل ارائه ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: یکی از نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه ضمانت‌نامه است، به عبارتی بعضی از شرکت‌ها به وام نیاز نداشتند ولی به ضمانت‌نامه نیاز داشتند.
 
وی بیان کرد: این اساس‌نامه در صندوق نوآوری و شکوفایی ذکر شده ولی به اندازه کافی نبود در اساس نامه صندوق های پژوهش و فناوری غیر دولتی مسئله ذکر شده ولی بعضی از بانکها و وزارت خانه‌ها قبول نمی‌کردند و ادعا داشتند این صندوق به تائید بانک مرکزی نرسیده است.

دلیری با اشاره به اقدام معاونت علمی در این خصوص تصریح کرد: در دو ماه گذشته یک پیشنهادی را تهیه کردیم و به شورای اقتصاد تحویل داده‌ایم که با این تصمیم شورای اقتصاد بتواند بحث ضمانتت نامه‌های صندوق پژوهش و فناوری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر کند و این مشکل را حل کند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی بیان کرد: خوشبختانه این پیشنهاد پس از بررسی‌های کارشناسانه در شورای اقتصاد مصوب شد و صندوق‌های پژوهش و فناوری طبق مصوبه بانک مرکزی و وزارت دارایی تفاهم نامه‌ امضا کردند و قولنامه اجرایی بین معاونت علمی و وزارت دارایی و بانک مرکزی اجرا شد. 

دلیری در پایان خاطر نشان کرد: با این کار راه هموار شد و صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط ضمانت نامه را فراهم کرد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار