نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان این کشور خروج فوری نیروهای ترکیه را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کویت، در تماس تلفنی روز چهارشنبه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، مساله حضور نظامی ترکیه در شمال عراق و پیروزهای اخیر ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش بررسی شد.

طرفین همچنین بر لزوم خروج فوری نیروهای ترکیه از خاک عراق و برقراری روابط با ترکیه و کشورهای همسایه بر اساس حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق، تاکید کردند.

از سوی دیگر رئیس اقلیم کردستان پیروزی های چشمگیر ارتش عراق برای آزادسازی شهر الرمادی از اشغال تروریست ها را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این پیروزی ها سرآغازی برای آزادی موصل و دیگر شهرهای عراق از وجود داعش باشد.

نیروهای عراقی اخیرا در عملیاتی موفقیت آمیز کنترل شهر الرمادی را در دست گرفتند و در حال حاضر روی آزادسازی دیگر مناطق تحت اشغال داعش متمرکز شده اند.

بحران روابط ترکیه و عراق از سوم دسامبر جاری با ورود یک هزار و 200 نظامی ارتش ترکیه به بعشیقه در استان نینوای عراق که در عمق 110 کیلومتری عراق قرار دارد، روابط دو کشور را به تیرگی کشانده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار