رییس مرکزبیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت :آنفلوآنزای H1N1 قابل پیش بینی نیست وتصور ما بر این است که ظرف دو تا سه هفته آینده موارد این بیماری در کشور کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچ چیز در زمینه آنفلوآنزای H1N1 قابل پیش بینی نیست، گفت: تصور ما بر این است که ظرف دو تا سه هفته آینده موارد این بیماری در کشور کاهش پیدا کند. 

دکتر محمدمهدی گویا، از شناسایی قطعی 1190 بیمار مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در سطح کشور خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون 112 نفر در کشور بر اثر ابتلا به این نوع آنفلوآنزا فوت کرده‌اند اما این نوع آنفلوآنزا مورد غیرعادی نیست و همانند سایر آنفلوآنزاهای فصلی است ، و هرساله در کشور این تعداد فوتی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا وجود داشته،که متاسفانه امسال تبلیغات برای این بیماری زیاد شد و رسانه‌ای شدن آن موجب شد تا جوی در خصوص این بیماری در کشور بوجود بیاید.

وی با بیان اینکه موج آنفلوآنزا هنوز در سطح کشور برقرار است، اظهار کرد: در برخی استانها که همه‌گیری زودتر بوده موارد ابتلا در حال کاهش است و در برخی استانهای کشور که تازه موج آنفلوآنزا به آنها رسیده موارد در حال افزایش است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.