معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی‌ها برای اجرای پروژه‌های حوزه آبخیزدار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مهدی شاپورزاده  اظهارداشت: با توجه به مهم‌ترین عامل فرسایش خاک که از بین رفتن پوشش‌های گیاهی درمراتع بالادست است مجموعه اقدامات و پروژه‌های بسیاری در 4 بخش مکانیکی، بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریتی در حوزه آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان قزوین در جهت حفاظت و جلوگیری از فرسایش خاک انجام شده است.

وی افزود: در بخش آبخیزداری مکانیکی اقدام به ایجاد طراحی سازه‌هایی در مسیر آب راه‌های فرعی که چک دم  نامیده می‌شود کرده ایم که این چک دم‌ها در دراز مدت نسبت به ذخیره آب و جلوگیری از بروز سیلاب و پر شدن مخازن سدهای بزرگ بسیار موثر است.

شاپورزاده عنوان کرد: با توجه به احداث بندها و بالابردن رطوبت حوزه‌های مرتبط، در بخش بیولوژیکی اقدام به افزایش پوشش‌های گیاهی با کاشت نهال، درختچه و گیاهان سازگار با آن منطقه کرده‌ایم و نیز نظارت و پیگیری‌های انجام شده در بخش بیومکانیکی و مدیریتی نیز صورت گرفته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان قزوین افزود: در سال گذشته طرح حفاظت از آبخیز‌ها و پیشگیری و مهار سیل در حوزه آخیزداری اداره منابع طبیعی استان قزوین انجام شده است و این فعالیت‌ها در سال‌های آینده هم به صورت پیوسته ادامه دارد.

شاپورزاده عنوان کرد: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی یا تملک دارایی‌های سرمایه استانی تامین شده است و علاوه بر اعتبارات استانی برای انجام پروژه‌های سالیانه اعتبارات ملی هم اختصاص می‌یابد.

وی افزود: امسال در جهت انجام فعالیت‌های حوزه آبخیزداری 295 میلیون تومان از محل اعتبارات مصوب شده استان قزوین به حوزه آبخیزداری اختصاص داده شده است  که با توجه به اعتبار داده شده عملیات آبخیزداری در 460 هزار هکتار از عرصه‌های آبخیزداری استان قزوین مطالعات تفسیری و اجرایی انجام داده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.