سال آینده از 8 تا 10 نوامبر جشنواره USPRN در کشور با هدف تجلیل از دانشمندان جوان جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضایی دبیر این نشست  اولین نشست دانشمندان یک درصد برتر کشور گفت: جشنواره USPRN سال آینده برای اولین بار در تاریخ 8 تا 10 نوامبر در ایران برگزار می‌شود. 

وی در ادامه گفت: این جشنواره با هدف تقدیر از پژوهشگران جوان شکل گرفته است که دانشمندان جوان می‌توانند از فردا مقالات و پژوهشهای خودشان را به سایت این جشنواره ارسال کنند تا همین مقالات توسط دانشمندان یک درصدی برتری جهان بررسی شود. 

رضایی به جایزه و نفرات برتر اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 5 بخش برگزار می‌شود که به نفرات برتر 10 هزار دلار جایزه اعطا می‌شود. 

دبیر این نشست خاطر نشان کرد: دانشمندان برتری که به آنها جایزه نوبل اهدا شده است، میانگین سنی آنها 67 سال است که اکثر این دانشمندان متعقد بودند که اگر در سنین جوانی به ما این جوایز اهدا می‌شد، می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و ما سعی داریم از دانشمندان زیر 40 سال تقدیر کنیم. 

رضایی اشاره‌ای به دانشمندان برتر یک درصد کشور کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی 35 نفر را به عنوان دانشمندان برتر معرفی کرده است ولی در وزارت علوم هیچ آمار خاص و رسمی در دست نیست. طبق لیستی که 80 هزار نفر در مجامع بین المللی مقاله و پژوهش ارسال کرده بودند ما توانستیم لیستی حدود 100 نفره از دانشمندان ایرانی برتر پیدا کنیم. 

وی در ادامه افزود: ما از حدود 57 نفر که تاکنون جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند ارتباط برقرار کرده‌ایم 4 نفر جواب مثبت دادند مبنی بر اینکه در این جشنواره حضور پیدا کنند.

رضایی در ادامه گفت: اگر بستری فراهم شود تا دانشمندان یک درصد برتر با هم فعالیت کنند احتمال خطا در علوم خیلی پایین آمده و باعث می‌شود تا در آینده این تحقیقات از درجه علمی بالاتری برخوردار شود . 

وی اشاره ای هم به حمایت ها از این جشنواره کرد و گفت: تاکنون با دانشگاه علوم پزشکی و موسسه رویان و تعدادی از دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دادی امضا شده است. 

رضایی خاطر نشان کرد: از یک سال و نیم گذشته که این ایده مطرح شد تا الان 38 پروژه دانشگاهی که توسط دانشمندان برتر کشور و چاپ 3 کتاب توسط همین دانشمندان انجام شده است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، دانشمند ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۴
USPRN نیست. صحیحش USERN است