پیشهاد آخر هفته امروز از گالری نمایش بدون عنوان یک نمایشگاه و دیدنی های آبشار تهران می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینمایی آخر هفته:
بعد از فیلم «گس» به کارگردانی کیارش اسدی زاده این بار نوبت  فیلم «شکاف» است. یک فیلم تراژدی که مخاطبان خودش را تحت تاثییر خود قرار می دهد. داستان زوج جوانی که ناخواسته برای مدت کوتاهی از فرزند دوست خود نگهداری می‌کنند اما حادثه ای برای کودک باعث می شود که زندگی این زوج به بحران کشیده شود.

آخر این هفته وقت مناسبی است تا به دیدن این  قصه رفت تا بتوان شاهد مسائلی بود که ممکن است روزی خودمان  هم به آن دچار شویم.

از «بدون عنوان» ها تا برج حلزونی آبشار تهران

در «شکاف» بازیگرانی چون هانیه توسلی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، سحر دولت‌شاهی، امیرکیان نجف‌زاده، احسان امانی، علیرضا علویان، حسین راضی، طوفان مهردادیان، مرتضی آقاحسینی، هستی گودرزی، علی حصاری و مریم همتیان به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخرهفته:
وقتی صحبت از نمایش می شود می دانیم که قرار است نفس به نفس بازیگر شادی و رنج هایش را حس کنیم  و ما را آنچنان محو خود کند که ساعاتی قصه زندگی خود را از یاد ببریم.  نمایش «قرار» که از انتظار 29 ساله یک پدر از پسرش می گوید  توانسته در این مدت دل تماشاگران خود را به دست بیاورد و اسقبال خوبی داشته باشد. نمایشی که از حال و هوای جنگی و آثار جنگ به دور نیست و انسان را به چند دهه پیش می برد.

از «بدون عنوان» ها تا برج حلزونی آبشار تهران

مهرداد کوروش نیا نویسنده،طراح و کارگردان این اثر که هم زمان با این ،نمایش «مونس» را هم روی صحنه برده  است و با دشواری هایی که دارد ، به خوبی توانسته هر دو را با وجود مضماین یکسان تفاوت های فاحشی را در بطن اثرایجاد کند. گفتنی است این نمایش از 23 آذر الی 23 دی ماه ساعت 19:30  در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود و بازیگرانی چون: سعید دشتی، رضا رباط جزی، سارا عباسپور و حمید رضا معدنکن، پارسا قره داغی به ایفای نقش می پردازند.

کتاب آخر هفته:
این روزها کتابی که توانسته با سبک نوشتاری منحصر بفرد خودش  نظر منتقدان را به خودش جلب کند ، رمان «دختر گمشده» نوشته :گیلین فلین است که  از سبکی نوشتاری به نام «نوآر خانگی» نوشته شده و به همین خاطر منتقدان این اثر را به خاطر روایت نامطمئن آن و نیز تعلیق و پیچ‌های داستانی‌اش ستوده‌اند.

از «بدون عنوان» ها تا برج حلزونی آبشار تهران

«دختر گمشده» برخلاف دیگر داستان‌های این ژانر، روی پای زنی ایستاده و با او پیش می‌رود؛ در‌حالی‌که تا پیش از این، مردان ایفاگر چنین نقش‌هایی در این رمان‌ها بوده‌اند. فلین در این کتاب، نبض نوین جامعه‌ جهانی و مسائلی را که دنیای مدرن با آن سروکار دارد، یافته و گام‌به‌گام ما را به درون جامعه‌ای می‌برد که در آن، نه‌تنها زنان پوسته‌ خجالتی خود را رها کرده و به دلِ آب‌وآتشِ اجتماع زده‌اند، بلکه به نقش تأثیرگذار رسانهها ـ دیگر عامل این زبان جهانی ـ بر جامعه نیز تأکید میکند.آدم‌های این رمان، سیاه‌ یا‌ سفید نیستند و همین مطلقنبودن خوبی و بدی، باعث خلق عنصر والای غافلگیری در اثر شده است.

گفتنی است این ترجمه در ۴۸۰ صفحه و با قیمت ۲۷ هزار تومان منتشر شده است.

گالری آخر هفته:
این روزها  در هر زمینه ای که  نمایشگاهی برپا می شود، حتما چشم هایمان به «بدون عنوان»‌ها می خورد. این موضوع را گاه می شود بر این قلمداد کرد که می‌خواهند ذهن مخاطب را درگیر غنوان خاصی نکنند تا ذهنش محدود نشود، اما بعضی از هنرمندان هم هستند که به اشتباه این کار را انجام داده و ذهن مخاطب را به بی راهه ها می کشانند.

از «بدون عنوان» ها تا برج حلزونی آبشار تهران

در این میان  نگارخانه «صا» میزبان آثار هنرمندی شده که  بدون عنوان است و فقط می دانیم تابلوهایی از یک نقاش قرار است به مخاطبان نشان داده شود  اما این که در پس بی نام بودنش فکری بوده یا نه ، باید رفت تا از نزدیک دید تا قضاوتی درست صورت گیرد.

گفتنی است این نمایشگاه از 11 الی 20 دی ماه هر روز غیر از دوشنبه ها  ساعت 16 الی 20 میزبان مردم خواهد بود.

کجا بریم؟
آخر هفته ها، همیشه اکثر ما این دغدغه را داریم که کجا برویم؟ و از همه مهمتر تکراری نبودنش نقس بسزایی در تصمصم گیری هایمان دارد البته از هزینه ها هم نباید غافل شد و یک شب کل حقوقمان را خرج شود.

از طرفی با سردی هوا انتخاب ها محدود می شود اما همچنان تا قبل از تاریک شدن هوا می شود در فضای باز بیرون بود و با توجه به این آلودگی هوا فضایی را انتخاب کرد که از آلودگی ها به دور باشد.

آبشار تهران

آبشار تهران يکي از بزرگ ترين مجموعه هاي تفريحي- گردشگري پایتخت است که با هدف هويت بخشي به دامنه البرز، جلوگيري از تصرف زمين هاي موجود از سوی افراد حقيقي و حقوقي و ايجاد ارتباط ميان انسان و طبيعت با استفاده از مصالح طبيعي و همگون با طبيعت احداث شده است. 

از «بدون عنوان» ها تا برج حلزونی آبشار تهران

از چه راهی بریم؟

برای رسیدن به " آبشار تهران" فقط کافی است که در بزرگراه همت قرار بگیرید و به سمت غرب تهران حرکت کنید. وقتی به خروجی شهرک شهید باقری رسیدید تابلوی راهنما شما را به سمت آبشار هدایت می کند و پس از آن در جای جای مسیر تابلوهای دیگر کمک می کنند تا به راحتی به مقصد برسید. اگر به هزار و یک دلیل بیشتر از این حوصله بالا رفتن ندارید، می توانید در همین طبقه و در یکی از آلاچیق ها اتراق کنید و از سکوتی که بر فضا حاکم است لذت ببرید و تهران را زیر پای خود حس کنید. اینجا دور تا دور تان تصاویری است که گویی زیبایی های طبیعت را قاب گرفته است. از این نقطه به راحتی می توانید دریاچه مصنوعی چیتگر را ببینید. اگر هم عاشق نجواهای طبیعت هستید می توانید از صدای آب درون برکه و آبشارها لذت ببرید. به جز برکه ها و آبراه ها، يکي ديگر از جاذبه هاي آبشار تهران، آلاچيق هايي هستند که روي برج هاي سنگي بنا شده اند. در سمت راست اين تفرجگاه، برج هاي سه قلو روي ديواره هاي سنگي قرار دارند. اين ها در واقع آلاچيق هايي هستند که سايبان خوبي براي استراحت دارند. يک برج ديگر که به برج حلزوني يا برج کبوتر معروف است، کمي بالاتر از برج هاي سه قلو قرار گرفته. همان طور که از اسم اين برج پيداست براي رسيدن به بالاي آن بايد پله هاي سنگي حلزوني شکل را گرفت و بالا رفت. انتهاي اين راه پله چيزي نيست جز لانه کبوترها. درست روبه روي اين برج ها، يک ديوار سنگي شبيه ديوار چين اما در ابعاد بسيار کوچک تر هم ساخته شده است. جنس همه آلاچيق ها از چوب روس است که دوام زيادي دارد. لانه هایی برای پرندگان نیز روی دیوارهای این برج نصب اند که براي گنجشک هاي ساکن " آبشار تهران"خانه اي دائمي شده اند. به راستی که این فضا می تواند روح انسان را برای یک هفته پرکار و جدید آماده سازد.


 گزارش: نیلوفر جوانشیر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار