مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی لرستان گفت: آبرسانی به 56 روستای استان توسط بخش خصوصی امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کاکاوند افزود: آب وفا ضلاب روستایی لرستان با توجه به حجم بالای کاری وضرورت آبرسانی به روستاها، با انجام دو عملیات آبرسانی به روستاهای استان توسط بخش خصوصی موافقت کرده است.

وی گفت: تکمیل مجتمع آبرسانی کهمان الشتر با 18 روستا و جمعیت 21 هزار نفر نیازمند 120 میلیارد اعتبار است که در صورت حضور بخش خصوصی و تامین میزان اعتبار، طرح افتتاح می شود.

وی افزود: همچنین مجتمع پنج زوج ازنا از سد کمال صالح آبگیری می شود که مطالعات آن به طور کامل با برآورد ریالی و بازگشت سرمایه انجام شده است.

کاکاوند گفت: با تامبن اعتبار 160 میلیارد ریال برای این مجتمع، 38 روستا با جمعیت هفت هزار نفر از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: هم اکنون 34 مجتمع آبرسانی روستایی با ظرفیت 530 روستا در لرستان در دست ساخت و اجرا بوده که برای ساخت و تکمیل این تعداد مجتمع آبرسانی اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال نیاز است.

کاکاوند افزود: با اقدامات انجام شده پیش بینی می شود که در دهه فجر امسال 95 روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند شوند و در صورت تامین به موقع اعتبارات مابقی مجتمع ها و روستاها نیز در سال 95 از این نعمت بهره مند می شوند.

وی گفت: در حال حاضر دو هزار و 851 روستا با جمعیتی بالغ بر 670 هزار نفر در لرستان وجود دارد که بر اساس آمار موجود 40 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: از این تعداد یکهزار و 561 روستا بالای 20 خانوار بوده که با توجه به اقدامات انجام شده تاکنون 94/5 درصد از کل روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم و خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان بهره مند شده اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: آبرسانی ، روستا ، لرستان ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.