تیم ملی یخ‌نوردی ایران در شمال کشور اردو برگزار می‌کند.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  افزود: اردوی آماده‌سازی تیم ملی یخ‌نوردی کشورمان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام‌های جهانی در سال 2016 طی روز‌های 18-16 دی 94 در مجتمع ورزشی پلور انجام خواهد شد.
 
در این اردو مجتبی هاشمی حسین‌آبادی، محمد‌رضا جعفریان، مجتبی ثقفی، مسعود زینالی، مهدی پهناور و سعید محمودی به همراه خانم‌ها شبنم اسدی، زهره عبد‌اله خانی و زینب کبری موسوی شرکت خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: رقابت‌های یخ‌نوردی قهرمانی آسیا و جام‌جهانی کره‌جنوبی 27-26 دی سال جاری برگزار خواهد شد برای همین تیم ملی کشورمان قبل از اعزام این اردوی تمرینی را انجام خواهد داد و بعد از این اردو 23 دی ملی‌پوشان ایران را به مقصد محل برگزاری این مسابقات ترک خواهد کرد.
 
زارعی در ادامه یاد‌آور شد:‌یک هفته بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تیم 8 نفره ( تیم منتخب کشورمان ) به مسابقات جام‌جهانی یخ‌نوردی سوئیس و ایتالیا خواهند رفت.
 
وی عنوان کرد: رقابت‌های یخ‌نوردی جام‌جهانی سوئیس 3-2 بهمن و ایتالیا 11-9 بهمن سال جاری انجام خواهد شد.
 
زارعی گفت:‌ نفراتی که به این مسابقات اعزام  می‌شوند افرادی هستند که از مسابقات قهرمانی کشور خرداد و آبان سال 94 برگزار شده است انتخاب شدند و یا اشخاصی که برای اعزام درخواست داده‌اند و فدراسیون آن‌را بررسی کرده است.
 
زارعی یاد‌آور شد: رقابت‌های جام‌جهانی در سال جاری 4 مرحله است که تا‌کنون یک مرحله در آمریکا انجام شده است که به دلیل هزینه‌های بالا و سنگین و مشکل گرفتن مجوز نتوانستیم شرکت کنیم و مسابقات کره دومین مرحله از این رقابت‌ها می‌باشد.
 
وی افزود: در مسابقات جام‌جهانی سال گذشته در روسیه یکی از یخ‌نوردان کشورمان تا مرحله نیمه‌نهایی رفته است.
 
** یخ‌نوردی جزئی از کوهنوردی است
 
زارعی در این خصوص عنوان کرد: در دنیای کوهنوردی، یخ‌نوردی جزئی از این ورزش به حساب می‌آید ولی در بخش رقابتی جوان و پویا است.
 
** تلاش اتحادیه جهانی یخ‌نوردی برای گسترش این ورزش
 
وی گفت: اتحادیه جهانی یخ‌نوردی در تلاش است تا این رشته ورزشی را در دنیا گسترش دهد.
 
** روس‌ها حرف اول را در یخ‌نوردی می‌زنند
 
زارعی در این مورد خاطر‌نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی این کشور اروپائی یخ‌نوردی در روسیه فوق‌العاده است با این حال از این ورزش در آسیا و اروپا استقبال خوبی نشده است.   
 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: یخ نوردی ، یخ نوردان ، پلور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار