کم‌لطفی جشنواره فیلم فجر به بزرگان سینما و استقبال کمرنگ آنها از این فستیوال، موجب کم‌رونق شدن جشنواره می‌شود.

کوهیار کلاری، فیلمبردار سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جوان‌گرایی جشنواره فیلم فجر گفت: جوان‌گرایی جشنواره فیلم فجر قطعاً خوب است و موجب اتفاقات نیک در سینما می‌شود، اما از طرفی بودن بزرگان سینما در هر جشنواره‌ای موجب رونق آن جشنواره می‌شود و این اتفاق در همه جشنواره‌ها مرسوم است. بزرگان سینما قابلیت جذب مخاطبان را دارند. 
 
وی افزود: وقتی در هر جشنواره‌ای چه داخلی و چه خارجی اسامی فیلمسازان مطرح را در فهرست فیلم‌ها می‌بینیم، ترغیب به استقبال از آن جشنواره می‌شویم. این جشنواره به نظرم به بزرگان سینما کم‌لطفی می‌کند و این استقبال کمرنگ دوسویه است.
 
کلاری ادامه داد: وقتی فیلمسازان جوان در یک جشنواره حضور می‌یابند، با برخی شرایط و موقعیت‌ها راحت‌تر کنار می‌آیند و تحمل می‌کنند؛ اما بزرگان سینما هر شرایطی را نمی‌پذیرند و زیر بار نمی‌روند و ترجیح می‌دهند حضور نداشته باشند. 
 
این فیلمبردار در خصوص حضورش در جشنواره امسال گفت: در «بادیگارد» دستیار پدر بودم و در «هفت ماهگی» به فیلمبرداری پرداختم، فیلم «هفت ماهگی» گرم و خانوادگی است که به عقیده من مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت. 
 
کلاری، همچنین عنوان کرد: هاتف علیمرادنی تخصص خاصی در هماهنگ و یکدست کردن عوامل دارد و کارگردانی حرفه‌ای و خوب است. ضمن اینکه بازی بازیگران باران کوثری، حامد بهداد و ... خوب بود و همه عوامل کارشان را خوب بلدند و انجام می‌دهند. 
 
وی با اشاره به تأثیر مثبت طراحی صحنه در روند فیلمبرداری بیان کرد: رنگ و نور و فضا بسیار خوب بود و طراحی صحنه کمک زیادی به ضبط سکانس‌ها کرد. 
 
وی در خصوص دومین تجربه همکاری خود با هاتف علیمردانی بیان کرد: این دومین کار من بعد از «کوچه بی‌‌نام» با علیمردانی است و هاتف کارگردانی است که با مشورت، تعامل و ایجاد فضای صمیمی موجب همدلی و کمک عوامل فیلم به همدیگر می‌شود. 
 
دستیار فیلمبردار «بادیگارد» در پایان گفت: برای جشنواره فیلم فجر و سینما آرزوی موفقیت دارم؛ چون هرچه جشنواره پربارتر باشد اتفاقات خوبی در آن و سینما می‌افتد. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.