رئیس جمهور آمریکا می گوید دیگر منتظر اقدام کنگره برای مقابله با خشونت های مسلحانه نمی ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که از بی تحرکی کنگره برای مقابله با سلاح گرم دلسرد شده است، از تصمیم برای دیدار با وزیر دادگستری و برداشتن گامهای یک جانبه به منظور مقابله با خشونت های ناشی از این مسأله خبر داد.

باراک اوباما، در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی گفت: عزم من در سال جدید حرکت هر چه بیشتر در مسیر انجام دادن کارهای انجام نشده است و من خواستار کمک شما هستم. یکی از کارهای انجام نشده مسئله همه گیر شدن خشونت تفنگ است. همه کسانی که در سراسر آمریکا نجات یافتگان خشونت های مسلحانه هستند. کسانی که فرزندان، والدین یا همسر خود را در نتیجه این خشونت از دست داده اند، هر روز مجبورند سالگردهای دردناکی بگیرند؛ اما کنگره همچنان هیچ کاری را برای جلوگیری از آنچه که برای آنها اتفاق افتاده، نکرده است.

اوباما گفت: ما می دانیم نمی توانیم هر اقدام خشونت باری را متوقف کنیم؛ اما آیا ما نباید در این زمینه تلاش کنیم؟ آیا کنگره نباید کاری برای محافظت از کودکان ما در برابر این خشونت ها انجام دهد.

اوباما گفت: من چند ماه قبل به تیم خود در کاخ سفید دستور دادم اقداماتی را که من می توانم برای کاهش خشونت مسلحانه بردارم بررسی کنند و من روز دوشنبه با "لورتا لینچ،" وزیر دادگستری ما برای گفتگو درباره این گزینه ها دیدار خواهم داشت.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار