یاسوج ؛

680 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شبکه توزیع آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 30 درصد از شبکه‌های توزیع آب در شهرهای این استان فرسوده است، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی را 680 میلیارد ریال برآورد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سیدعلی لدنی‌نژاد از مطالعه و اجرای طرح فاضلاب در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود : مطالعات فاضلاب شهرهای چرام و سی‌سخت به اتمام رسیده و تا پایان سال‌جاری عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت 70 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب گچساران در یک سال اخیر تصریح کرد: فاز نخست مطالعات طرح فاضلاب باشت و لنده از دیگر طرح‌های در حال اجراست.

لدنی‌نژاد با بیان اینکه میانگین بهره‌برداری از فاضلاب در کشور 44 درصد است، این بهره‌برداری را در استان کهگیلویه و بویراحمد 20 درصد عنوان کرد.

وی اجرای تصفیه‌خانه اضطراری از طریق رودخانه بشار یاسوج را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس برآورد اولیه اجرای این طرح به 60 میلیارد ریال نیاز دارد.

این مسئول میزان هدرروی آب در شهرهای استان را 30 درصد نسبت به میانگین کشوری خواند و تصریح کرد: 26 درصد از میزان هدرروی آب این استان ناشی از شکستگی لوله‌ها و شبکه‌های توزیع است.

وی با بیان اینکه 138 هزار مشترک آب در این استان وجود دارد، افزود: 9 درصد هدرروی آب به علت استفاده‌های غیرمجاز گزارش شده است.

لدنی‌نژاد فرسودگی شبکه‌های توزیع در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: برای ترمیم و بازسازی خطوط لوله 680 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: طرح ، بازسازی ، شبکه ، توزیع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.