مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان از ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر در کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مجید عسکری گفت: به استناد ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری‌ها موظفند تمام فعالیت‌های مربوط به حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر و حومه‌ی شهرها را ساماندهی و بر آن نظارت کنند.

وی افزود: طبق نظر معاون حقوقی رییس‌جمهوری در 2 مرداد 1393 مبنی بر مستثنی بودن امور آژانس‌های تاکسی‌تلفنی از قانون نظام صنفی، متاسفانه شاهد تکمیل پرونده برای متقاضیان صدور مجوز حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر درون‌شهری از سوی صنف غیرمرتبط با حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر درون‌شهری بودیم.

عسکری خاطرنشان کرد: این اقدام، سبب دوگانگی در ساماندهی و نظارت بر امور موسسات مذکور شده بود که با ارجاع موضوع به مراجع ذی‌صلاح از جمله دادستان و معاون عمرانی استاندار کرمان، تقاضای کسب تکلیف شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از پیگیری و مکاتبات انجام شده با سیف‌الهی معاون امور عمرانی استاندار کرمان، وی ضمن استناد به قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی، طی مکاتبه‌ای با سردار بنی‌اسدی فرماندهی انتظامی استان، بر لزوم جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد پروانه‌ی نمایندگی سازمان تاکسیرانی کرمان توسط دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ناجا تاکید کرد.

وی به نتایج مکاتبه‌ اخیر معاون عمرانی استاندار اشاره و ابراز امیدواری کرد: همچون گذشته با همکاری اداره‌ی نظارت بر اماکن عمومی، شاهد رفع مشکل نظارت بر امور موسسات حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساماندهی ، مسافر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.