مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: توانمندسازی افراد و نیروی انسانی یک ضرورت است که یکی از شاخصه های آن آموزش های مبتنی بر مهارت است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ داود ناصری امید در دیدار با فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت: هشت میلیون نفر ساعت آموزش در کرمانشاه برای کارآموزان و هنرجویان برگزار شد.

وی ادامه داد: این میزان آموزش در سال گذشته و در قالب 40 هزار نفر کارآموز در دو بخش دولتی و خصوصی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه در ادامه به بحث مهم شورای مهارت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ استان کرمانشاه که همواره دغدغه مسئولان و دولتمردان بوده بیکاری است.

وی اضافه کرد: امروز بیش از گذشته نقش و کارکرد آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه ملموس است که باید به آن توجه خاصی شود.

ناصری امید با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته مدرک گرایی در جامعه رواج پیدا کرده و این کار نمی تواند دغدغه های جامعه را در بخش اشتغال حل کند افزود: بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی بدون مهارت هستند و برای رفع این مشکل باید آموزش های مهارتی را که در نهادها و دستگاه های دیگر ارائه می شود در قالب شورای مهارت تجمیع کنیم.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای قصرشیرین نیز گفت: در شش ماه نخست امسال 90 هزار ساعت روز به کارآموزان قصرشیرینی در بخش های مختلف آموزش ارائه شد.

امیر رضایی با بیان اینکه این آموزش ها به 330 کارآموز ارائه شد گفت: در مرکز آموزش فنی و حرفه ای قصرشیرین پنج کارگاه آموزشی فعال است و کارآموزان در دو بخش مردان و زنان در رشته های برق خودرو، برق ساختمان، کشاورزی، خیاطی و رایانه آموزش می بینند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.