دبیرعلمی کنفرانس بین المللی برند گردشگری کشور گفت: گردشگری زبان گفتگو بین ملت ها و فرهنگ ها و پیام آن صلح دوستی برای همه جهان است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر جعفری ، افزود: گردشگری افزون بر ابعاد فرهنگی و اجتماعی ازنگاه اقتصادی به عنوان بهترین وگسترده ترین و پراشتغال ترین صعنت دنیا ارزیابی می شود.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی برند گردشگری در ادامه با اشاره به اهمیت برند گردشگری افزود: برند گردشگری ، شخصیت و هویت یک ملت را نشان می دهد و باید گویای هویت فرهنگی یک کشور باشد.

وی اضافه کرد: برند گردشگری، گذشته یک ملت را به حال و آینده منتقل می کند بنابر این باید برای انتخاب برند گردشگری از علوم مختلف باستان شناسی، تاریخ، جامعه شناسی ، جغرافیا و سایر علوم استفاده کرد.

جعفری با اشاره به اینکه برای انتخاب برند گردشگری باید از نظرات همه کارشناسان علوم مختلف و مرتبط استفاده کرد، افزود: برند گردشگری ایران باید به جذب گردشگر کمک کند و به همین دلیل باید در انتخاب آن نهایت دقت را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در کنفرانس بین المللی برند گردشگری ایران کارشناسان حوزه گردشگری 15 کشور جهان حضور دارند، تصریح کرد: برخی از این کارشناسان ایرانی هستند اما از سال ها قبل در خارج از کشور سکونت کرده اند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در کنفرانس یاد شده برای انتخاب برند ملی گردشگری تبادل نظر خواهند کرد، افزود: انجام اقدامات لازم برای برگزاری این کنفرانس دو سال و نیم زمان برده است.

کرباسی زاده اظهارکرد: اتاق بازرگانی اصفهان بیش از 60 پیشنهاد برای ارائه به کنفرانس یاد شده دریافت کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان نیز با اشاره به اینکه 400 نفر از تورگردانان ایران نیز برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده اند، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان تمام توان خود را برای توسعه گردشگری به کار گرفته است.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی افزود: برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری به میزبانی اصفهان نیز از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده در مذاکرات هسته ای و اجرایی شدن برجام، گفت: در پساتحریم، شرایط جذب گردشگر بیش از پیش برای اصفهان فراهم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این شرایط به توسعه و رونق بیش از پیش صنعت گردشگری کمک کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری همکاری خوبی بین این اتاق ، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان وجود دارد، افزود: امید است با استفاده از همفکری اندیشمندان این حوزه ، گردشگری استان را بیش از پیش توسعه دهیم.
کنفرانس بین المللی برند گردشگری روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اصفهان برگزار خواهد شد.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

اصفهان همچنین با برخورداری از جاذبه های طبیعی سرسبز و کویری در غرب و شرق استان، گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند.

وجود تنوع قومیت های مختلف در این استان و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در اصفهان از دیگر ویژگی های شهر گنبدهای فیروزه ای است که انگیزه گردشگران جامعه شناس و محققان این حوزه را برای سفر به اصفهان دو چندان می کند.

براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در حال حاضر بیش از 18 هزار هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند.

شورای جهانی صنایع دستی، 14 مهر اصفهان را از بین شش شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.

استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.


انتهای پیام/ز

برچسب ها: گردش ، ملت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.