رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت:کل ذخایر معدنی استان بالغ بر 578 میلیون تن می باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان ذخیره اکتشاف شده در معادن استان در 9 ماهه امسال 27 میلیون و 670 هزار تن می باشدگفت:در این مدت در استان 5 پروانه اکتشاف و 23گواهینامه کشف مواد معدنی صادر شده است.

فغفوری به صدور و تمدید 39 فقره پروانه بهره برداری در استان اشاره کرد و افزود : با راه اندازی این معادن زمینه اشتغالزایی 146 نفر در معادن استان فراهم گردیده است.

سرمایه گذاری ایجاد شده در معادن استان را بالغ بر 100 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد : میزان استخراج مواد معدنی در 9 ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 280 هزار تن می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 85% از تنوع مواد معدنی کشور در استان زنجان وجود داشته که هم اکنون عملیات استخراج بر روی آنها انجام می گیرد افزود : 35 نوع از مواد معدنی کشور در استان موجود بوده که بالغ بر 30 نوع ماده معدنی استخراج و روانه بازار مصرف می گردد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان تصریح کرد : به لحاظ شرایط زمین شناسی ، استان زنجان دارای شرایط بسیار مناسبی برای تشکیل کانی های معدنی می باشد ، بطوریکه این استان از نظر وجود ذخایر معدنی دارای پتانسیل های بسیار غنی بوده و ضمن داشتن رتبه 12کشوری یکی از قطب های معدنی کشور علی الخصوص ذخایر سرب و روی با عیار مطلوب به حساب می آید.

فغفوری با اشاره به اینکه کل ذخایر معدنی استان بالغ بر 578 میلیون تن می باشد اضافه کرد : موقعیت مکانی مناسب استان و مجاورت آن با استانهای صنعتی و مصرف کننده مواد معدنی شامل استانهای تهران ، آذربایجان شرقی و غربی ، قزوین ، همدان و گیلان و کردستان باعث استخراج و عرضه مواد معدنی از معادن و حمل آن برای مصرف در سایر استان ها می گردد .

وی از جمله مواد معدنی منحصر بفرد در استان زنجان را شامل آلونیت (تنها در استانهای قزوین و زنجان و آذربایجان شرقی) ، براسیت آنتی موئن ، سرب و روی با عیار بالا و سنگهای گرانیتی با رنگ بژ ، شکلاتی با نام گرانیت خرمدره و پتاس سنگی و سولفات منیزیم دانست.

رئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان به برگزاری مزایده اول معادن استان در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: ‌در این مزایده 197 محدوده اکتشافی ، 51 معدن ، 8 گواهینامه کشف و 4 معدن متروکه به مزایده گذاشته شده بود ، که 20برنده داشته است همچنین دومین مزایده سال 1394نیز در دست برگزاری می باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: معادن ، زنجان ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.